Jos on ongelmia MFA:n (Authenticator) kanssa, kuinka resetoin sen
Miten resetoin MFA:n (Microsoft Authenticator app), kun esim. puhelin on vaihtunut
Minulla on uusi puhelin, enkä voi käyttää vanhaa puhelintani henkilöllisyyteni vahvistamiseen Microsoft Authenticator -sovelluksella. Kuinka voin nollata sen?
- Nollaa MFA-rekisteröinti itsepalveluportaalissa:
- https://idm.aalto.fi/sportal -> suomi.fi -> start a new request -> application access -> MFA registration reset -> add to cart -> submit
- Odota noin 30 minuuttia, tämän jälkeen voit rekisteröityä uudelleen MFA-todennuspalveluun näiden ohjeiden avulla:
- https://www.aalto.fi/fi/palvelut/monivaiheinen-tunnistautuminen-aallon-office-365-tileilla
HUOM: Tarvitset suomi.fi-tunnistautumiseen suomalaiset pankkitunnukset. Voit myös käydä IT Service Desk toimipisteessä, jossa henkilölisyys varmistetaan kuvallisella henkilökortilla.
Poistin Microsoft Authenticator -sovelluksen puhelimestani. Nyt kun yritän asentaa sen uudelleen, en pysty kirjautumaan todennussovellukseen enkä voi kirjautua mihinkään Microsoft-ohjelmistooni. Kuinka edetä?
- Nollaa MFA-rekisteröinti itsepalveluportaalissa:
- https://idm.aalto.fi/sportal -> suomi.fi -> start a new request -> application access -> MFA registration reset -> add to cart -> submit
- Odota noin 30 minuuttia, tämän jälkeen voit rekisteröityä uudelleen MFA-todennuspalveluun näiden ohjeiden avulla:
- https://www.aalto.fi/fi/palvelut/monivaiheinen-tunnistautuminen-aallon-office-365-tileilla
HUOM: Tarvitset suomi.fi-tunnistautumiseen suomalaiset pankkitunnukset. Voit myös käydä IT Service Desk toimipisteessä, jossa henkilölisyys varmistetaan kuvallisella henkilökortilla.
Lisätietoa
MFA (Authenticator)- usein kysyttyjä kysymyksiä
Miten resetoin MFAn, kun puhelin on vaihtunut, ja myös muita vastauksia.
Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA, 2FA, Authenticator)
Miksi käytämme monivaiheista tunnistautumista Aallossa ja ohjeet, kuinka ottaa MFA käyttöön.