Opiskelu Aallossa

Opiskelijaprojekti Nanomaji palkittiin parhaasta videosta

Aalto-yliopiston opiskelijatyöryhmän video kertoo veden suodattamiseen käytettävästä Nanomaji-laitteesta.
Screen capture from the award-winning video by Aalto University students

Aalto-yliopiston opiskelijoiden projektista kertova Nanomaji-video palkittiin CESAER-verkoston kampanjan parhaana Budapestin tekniikan ja taloustieteiden yliopistossa 19.10.2017 järjestetyssä tilaisuudessa. Aalto-yliopiston opiskelijat Emma-Sofie Kukkonen ja Luca Acito Nanomaji-ryhmästä olivat paikan päällä vastaanottamassa 5 000 euron suuruisen palkinnon, jonka luovuttivat EU-komissaari Tibor Navracsics ja tuomariston opiskelijajäsen Jolan Hanssen. Toiselle sijalle ylsi Lundin yliopisto ja kolmannelle Norjan teknis-luonnontieteellinen yliopisto NTNU.

CASAER-verkoston steAAAm it! -kampanjan tavoitteena oli osoittaa, miten koulutus, tutkimus ja innovaatiot teknillistieteellisillä ja taiteiden aloilla auttavat toteuttamaan unelmia ja parantamaan maailmaa. steAAAm-lyhenne tulee sanoista Science, Technology, Engineering, Architecture, Arts And Mathematics. Kampanjaa varten verkoston yli 50 jäsenyliopistoa pyydettiin tuottamaan kaksiminuuttinen video. Videoita julkaistiin helmikuusta alkaen viikoittain kampanjan YouTube-kanavalla.

Aalto-yliopiston video Cleaning Water with Nanomaji kuvaa monitieteellisen opiskelijaryhmän työskentelyä kenttäjaksolla Tansaniassa sekä edullisen ja innovatiivisen suodattimen kehittämistä.

Tietoa CESAER-verkostosta:  Conference of European Schools for Advanced Engineering Education and Research