Opiskelu Aallossa

Suomen tai ruotsin kielen taidon osoittaminen kandidaattivalinnoissa

Tältä sivulta löydät suomen- ja ruotsinkielisten kandidaattivalintojen kielitaitovaatimukset sekä kielitaidon osoittamisen tärkeät päivämäärät ja ohjeet.
Aallon suomen- ja ruotsinkielen kielitaitovaatimukset

Aalto-yliopiston suomen- ja ruotsinkielisiin tekniikan ja taiteiden alan kandidaattivaiheen hakukohteisiin hakevilta vaaditaan riittävää suomen TAI ruotsin kielen taitoa. Kauppatieteelliselle alalle vaaditaan riittävää suomen kielen taitoa (katso tarkemmat tiedot Opintopolusta).

Kevään 2024 toinen yhteishaku ja yliopistojen avoimen väylän haku 2024

Mikäli sinun pitää osoittaa kielitaitosi erillisellä todistuksella, hakulomakkeelle tulee pyyntö todistuksen liittämisestä lomakkeelle.

Kevään 2024 toisessa yhteishaussa ja yliopistojen avoimen väylän haussa todistus riittävästä kielitaidosta täytyy olla Aalto-yliopiston käytössä liitteiden toimittamisen määräaikaan 3.4.2024 klo 15.00 mennessä. Poikkeuksena tähän ovat hakijat, jotka osoittavat kielitaitonsa jollakin seuraavista hakukeväänä valmistuvista tutkinnoista:

• Keväällä 2024 valmistuva suomalainen ylioppilastutkinto
    • Todistusvalintaa varten kielitaito täytyy osoittaa 14.5.2024 mennessä (kielitaidon osoittavan suorituksen täytyy näkyä valmiina suoritusrekisterissä)
    • Valintakoevalintaa varten kielitaito täytyy osoittaa 14.6.2024 mennessä (kielitaidon osoittavan suorituksen täytyy näkyä valmiina suoritusrekisterissä)
  • Keväällä 2024 valmistuva IB-, EB- tai DIA-tutkinto
    • Kielitaito täytyy osoittaa tutkinnon myöntävän oppilaitoksen ennakkoarviolla 3.4.2024 klo 15.00 mennessä
    • Tieto lopullisista IB- tai EB-arvosanoista täytyy toimittaa 11.7.2024 klo 15.00 mennessä
  • Keväällä 2024 valmistuva suomalainen ammatillinen tutkinto
    • Kielitaito täytyy osoittaa 14.6.2024 mennessä (kielitaidon osoittavan suorituksen täytyy näkyä valmiina suoritusrekisterissä)
  • Muut keväällä 2024 valmistuvat tutkinnot
    • Lopullinen tutkintotodistus täytyy toimittaa 11.7.2024 klo 15.00 mennessä (korkeakoulututkinnot 31.7.2024 klo 15.00 mennessä)

Kielitaidon osoittamisen tavat