Kemian tekniikan korkeakoulun johtaminen

Kemian tekniikan korkeakoulun teollisuuden tukiryhmä

Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulun teollisuuden tukiryhmän jäsenet ovat ansioituneita, johtavassa asemassa olevia yritysmaailman ja yhteiskunnan edustajia. Teollisuuden tukiryhmän tehtävänä on tukea Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulua sen pyrkimyksessä nousta maailman parhaiden teknillisten korkeakoulujen joukkoon.

Teollisuuden tukiryhmän jäsenet auttavat varmistamaan, että Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulun tutkimus- ja koulutusohjelmat vastaavat yritysten ja yhteiskunnan nykyisiä ja tulevia tarpeita. Lisäksi tukiryhmä edistää koulun mahdollisuuksia saada käyttöönsä akateemisen maailman ulkopuolista näkemystä ja resursseja korkeakoulun toiminnan pitkäjänteistä kehittämistä varten.

Teollisuuden tukiryhmän kokouksissa sen jäsenille kerrotaan Aalto-strategiasta, ja heidän kanssaan keskustellaan tärkeistä päätöksistä, ohjelmista ja kehityksestä.

Heli Antila, VP, Biobased Solutions (Fortum), Sampo Lahtinen, VP, R&D and Technology EMEA  (Kemira), Jyrki Ovaska, EVP, Technology (UPM), Lars-Peter Lindfors, SVP, Innovation (Neste), Jarkko Partinen, Director, R&D (Metso Outotec), Johan Engström, CTO (Andritz), Anu Kaukovirta, VP, Unit Director, Natural Resources Institute Finland (LUKE), Carmela Kantor-Aaltonen, Director, Finnish Bioindustries and Senior Advisor, The Chemical Industry Federation of Finland, Janne Marjelund, Director Precursor Technology Competence Center (Umicore Finland Oy), Tommi Vainio, VP, Atomic Layer Deposition (Beneq)

Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulusta mukana ovat mm. dekaani, varadekaanit, ohjelmajohtajat, Manager Corporate Relations ja kehityspäällikkö.

Teollisuuden tukiryhmä kokoontuu kaksi kertaa vuodessa.