Aalto-yliopiston kesäkoulu
Tee tästä kesästäsi unohtumaton ja koe Aalto-yliopiston ja Suomen parhaat puolet.
Nykyajan kilpailullinen liiketoimintaympäristö edellyttää vahvoja, erottuvia brändejä, jotta kuluttajien huomio herätetään ja uskollisuus ansaitaan. Brändistrategian erinomainen hallitseminen on tärkeää, jotta brändi erottuu joukosta ja puhuttelee massoja.
Tällä kurssilla sekä brändäys että muotoilu määritellään laajasti. Ensinnäkin brändäyksellä tarkoitetaan erilaisia työkaluja, joita organisaatiot käyttävät erottuakseen kilpailijoista. Näitä ovat yritysten logot ja nimet sekä tuotesuunnittelu, maine ja viestintä.
Toiseksi muotoilulla tarkoitetaan tapoja, joilla uusia tuotteita, palveluita ja strategioita luodaan, kun selkeitä optimaalisia vastauksia ei ole. Näitä työkaluja ovat sidosryhmien saappaisiin asettuminen, alustavien ideoiden rakentaminen ja testaus sekä iterointi kohti lupaavaa ratkaisua.
Opiskelijat tutustuvat erilaisiin tutkimuksen, suunnittelun ja brändäyksen aiheisiin, mukaan lukien työpöytätutkimus, puolistrukturoidut haastattelut, argumentointitekniikat, käsitteellisyys, graafinen suunnittelu ja brändianalyysi.
Tutustu kaikkiin kurssin tietoihin sen englanninkielisellä sivulla
Xiaoshi Kinnunen is a Postdoctoral Researcher at Aalto University School of Business. She holds a PhD in International Business, and her research focuses on how effective management practices and processes can enhance company innovation. She also studies how digital platform firms design business models and internationalisation strategies.
Kinnunen has practical project experience collaborating with Finnish firms to support their innovation and international expansion through digital platforms.
Tee tästä kesästäsi unohtumaton ja koe Aalto-yliopiston ja Suomen parhaat puolet.