Aalto-yliopisto

Digivisio 2030 -hanke

Aalto-yliopisto on aktiivisesti mukana kaikkien Suomen korkeakoulujen yhteisessä hankkeessa, jonka tavoitteena on uudistaa suomalaista korkeakoulutusta digitalisaation avulla ja tehdä Suomesta joustavan oppimisen mallimaa.
Higher education institutes Digivisio main image showing people working with laptops

Tietoa Digivisio-hankkeesta

Suomen korkeakoulut ovat yhteistyössä käynnistäneet Digivisio 2030 -hankkeen, joka on korkeakoulujen yhteinen, sopimuspohjainen hanke. Hankkeen keskeisenä tavoitteena on avata oppimisen kansalliset tietovarannot yksilön ja yhteiskunnan käyttöön mahdollistaen pedagogiikan kehittymisen ja korkeakoulujen uudistumisen.

Suomi on vuonna 2030 joustavan oppimisen mallimaa. Oppija saa turvallisesti käyttöönsä datan omasta oppimisestaan. Tämä mahdollistaa ja tukee hänen oppimistaan läpi elämän.

”Aalto-yliopistolla on tärkeä rooli tässä korkeakoulujen yhteishankkeessa, ja voimme jakaa meille Digital Aalto -hankkeesta kertynyttä oppia laajempaan käyttöön. Vision myötä suomalaisesta koulutuksesta tulee globaali edelläkävijä”, sanoo rehtori Ilkka Niemelä, joka toimii myös Digivisio 2030 -hankkeen ohjausryhmän puheenjohtajana.

Aalto-yliopiston yhteyshenkilöt

Ilkka Niemelä

Rehtori, hankkeen omistaja, yleiskokousedustaja

Mari Nuottajärvi

Operatiivinen yhteyshenkilö

Nea Pulkkinen

Viestinnän yhteyshenkilö

Minna Vänskä

Opin.fi-palvelun käyttöönoton projektipäällikkö

Jenni Laaksonen

2.0 Pilottikoordinaattori, muutoskoordinaattori

Digivisio 2030 -hankkeen verkkosivu

Digivisio on kaikkien Suomen korkeakoulujen yhteinen hanke, joka avaa oppimisen kansalliset tietovarannot yksilön ja yhteiskunnan käyttöön. Pitkäjänteinen digivisiotyö tukee oppijoiden oppimista läpi elämän sekä mahdollistaa pedagogiikan kehittymisen ja korkeakoulujen uudistumisen. Vuonna 2030 Suomessa on avoin ja tunnustettu oppimisen ekosysteemi, joka hyödyttää myös laajasti niin tutkimus- ja innovaatiotoimintaa kuin työelämääkin.

banner image with text digivisio2030.fi and 3 persons