Kirjoitusretriitti verkossa tohtorikoulutettaville, kouluttajana Jess Kelley: huhtikuu 2020

Tapahtuma on täynnä! Materials Platform kutsuu Aallon tohtoriopiskelijat osallistumaan kirjoitusretriittiin verkossa. Strukturoitu retriitti sopii kaikkiin kirjoitusprojekteihin ja kenelle tahansa kirjoittajalle.

Tietoja kirjoitusretriittistä – nyt verkossa!

Tämä kirjoitusretriitti sopii kaikenlaisiin kirjoitusprojekteihin ja kaikenlaisille kirjoittajille. Kirjoittaminen tapahtuu määrättyinä aikoina. Meillä on lisäksi varattu aikaa kirjoittamisen lämmittelyyn, keskusteluun ja pieneen liikuntaan.

Meillä on yhteensä 5 istuntoa eri työpäivinä. Tämä järjestely auttaa sinua saavuttamaan merkittävää edistystä kirjoitusprojektissasi, samoin kuin oppimaan uusia strategioita ja menetelmiä kirjoitustöiden hoitamiseksi mukavasti kotitoimistossasi.

Istuntomme tapahtuvat Zoomissa. Istunnon ohjauskieli on englanti, mutta projektityöt voi kirjoittaa millä tahansa kielellä.

Kuinka pyrit osallistujaksi

• Hakeudu linkin kauttaHUOM: Tapahtuma on täynnä!
  • Osallistujien lukumäärä on rajoitettu 20:een jokaisessa istunnossa. On mahdollista osallistua yhteen, kahteen tai kaikkiin istuntoihin.

• Arvioimme hakemukset ja lähetämme sähköpostia hyväksytyille osallistujille Outlook-sähköpostikutsuna viimeistään 10. huhtikuuta

• Jos sinua ei ole valittu (koska pyytämäsi retriittiistunto on täynnä), sinulle ilmoitetaan siitä.
  • Jos olet hakenut mutta haluat jostain syystä perua hakemuksesi, ota meihin yhteyttä.
  • Tapahtuma pidetään englanniksi, mutta voit käyttää kirjoittamiseen mitä tahansa kieltä.
  • Zoom-istunnon osia voidaan tallentaa.Osallistuessasi hyväksyt, että sinua voidaan kuvata osana Aalto-yliopiston Materials Platformin järjestämää tapahtumaa. (Kerro meille, mikäli haluat, että emme kuvaa sinua). Käytämme äänityksiä istuntojen sisällön analysoimiseksi ja palvelumme parantamiseksi, ja sitten nämä tallenteet poistetaan.

Hae tästä

Kun sinut on hyväksytty istuntoon:

Valmistele olennaiset asiat

• Varmista, ettet häiritse muita istunnon aikana (niin paljon kuin mahdollista, pienet häiriöt ovat toki inhimillisiä)
  • Laita läppäri ja laturi valmiiksi
  • Asenna Zoom kannettavaan tietokoneeseen
  • Testaa ääni ja video Zoom-sovelluksessa ennen kokousta
  • Kerää muistiinpanoja ja henkilökohtaista materiaalia kirjoittamisen helpottamiseksi
  • Täytä vesipullo tai kuppi
  • Harkitse esimerkiksi näitä ravitsevia välipaloja: Eat right and eat, write!

Valmistaudu kirjoittamiseen

• Päätä, mitä haluat kirjoittaa
  • Valmistaudu lukemalla aiheestasi etukäteen
  • Ota mukaan muistiinpanosi, suunnitelmasi ja luonnoksesi
  • Hahmottele artikkelisi tai kirjoituksesi rakenne
  • Lataa tarvitsemasi materiaalit valmiiksi, koska istunnon painopiste on kirjoittamisessa (ei tietojen valmistelussa kirjoittamista varten)
Zoom pikaopas
Jess Kelley_photo by Manka Photography

Sertifioitu valmentaja Jess Kelley

Jess Kelley on helsinkiläinen toimittaja ja kieliasiantuntija, jolla on 15 vuoden kokemus monilta teollisuudenaloilta. Hänellä on australialaisen Institute of Prodessional Editors  -liiton akkreditointi sekä yhdysvaltalaisen Genius Coachingin valmennussertifiointi.

Lue lisää osoitteesta www.writingretreat.fi

Onko sinulla kysyttävää? Ota yhteyttä!

Dr. Heidi Henrickson

Johtaja, Materials Platform