Uutiset

The New Sustainability in Business -verkkokurssi vahvistaa tietämystä kestävästä liiketoiminnasta

Miten yritykset voivat luoda kestävää arvoa taloudelle, ympäristölle ja yhteiskunnalle?
vihreitä kasveja vedessä
Kuva: Aalto-yliopisto / Vera Adolfo

Kauppakorkeakoulun uusi, kaikille avoin The New Sustainability in Business -verkkokurssi perehdyttää liiketoiminnan ammattilaiset ja opiskelijat siihen, miten yritykset voivat luoda kestävää arvoa taloudelle, ympäristölle ja yhteiskunnalle. Verkkokurssi (MOOC, Massive Open Online Course) on maksuton ja sen voi suorittaa täysin omaan tahtiinsa. Kurssin kohderyhmää ovat erityisesti sellaiset yritysten edustajat ja yliopisto-opiskelijat, jotka ovat kiinnostuneita yritysvastuun, kestävän arvonluonnin ja kestävän kehityksen johtamisen teemoista.

”Kurssin suorittamalla saa varsin nopeasti tuoreimmat tiedot kestävän liiketoiminnan ajankohtaisista aiheista. Opiskelijoille kurssi tarjoaa lisäksi hyvän kuvan potentiaalisista uravaihtoehdoista kestävän liiketoiminnan parissa”, kertoo kurssin tekijöiden ydinryhmään kuuluva tutkijatohtori Olli Sahimaa Kauppakorkeakoulun johtamisen laitokselta.

Kurssin suorittanut pystyy muun muassa osoittamaan tietämyksensä siitä, miten yritykset vaikuttavat ympäristöön ja yhteiskuntaan. Kurssin suorittanut osaa myös nimetä esimerkkejä kestävistä liiketoimintamalleista ja hän tietää, miten voi käytännössä hyödyntää eri välineitä kestävän liiketoiminnan innovaatioiden luomisessa. Lisäksi kurssilla opitaan tarkemmin, miten kestävyys voi vaikuttaa yrityksen eri toimintoihin strategian luomisesta toimitusketjuihin, laskentatoimeen ja viestintään.

Käytännönläheinen verkkokurssi perustuu ajankohtaiseen akateemiseen tutkimukseen, ja sen tekijäryhmän ydintiimiin kuuluvat Olli Sahimaan lisäksi tohtorikoulutettava Elizabeth Miller ja tutkijatohtori Teresa Haukkala, kaikki Kauppakorkeakoulun johtamisen laitokselta. Kurssin tekijäryhmään kuuluvat myös apulaisprofessori Samuli Patala, professori Minna Halme, apulaisprofessori Patrick Shulist, yliopistonlehtori Leena Lankoski ja tutkijatohtori Tulin Dzhengiz, hekin kaikki johtamisen laitokselta, sekä lisäksi logistiikan professori Katri Kauppi ja laskentatoimen apulaisprofessori Emma-Riikka Myllymäki.

Kurssi sisältää neljä moduulia, jotka koostuvat yhteensä 13 tiivistä osakokonaisuudesta. Jokaisen osakokonaisuuden lopussa on monivalintakysymyksiä, joihin vastaamalla pystyy varmistumaan siitä, että on ymmärtänyt keskeiset sisällöt. Jokaisen osion päätteeksi on myös tarjolla lisälukemista, jos haluaa syventää osaamistaan tietystä osa-alueesta.

Lue lisää ja kirjaudu kurssille:
sustainablebusiness.aalto.fi

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Suvi Helko and Tiina Pylkkönen from Oasis of Radical Wellbeing at the Wellbeing on a Sustainable Campus event
Kampus Julkaistu:

Kohti sosiaalista kestävyyttä Aallossa

Aalto-yhteisö keskusteli sosiaalisen kestävyyden konseptista Earth Hour -viikon Hyvinvointia kestävällä kampuksella -tapahtumassa.
Keltainen viljapelto ja sininen taivas
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Lisääntyneet sään ääri-ilmiöt heikentävät eri viljelykasvien satoja maailmanlaajuisesti, vehnä suurin kärsijä

Viljelijöiden riski kohdata sään ääri-ilmiö kasvoi tutkimusjaksolla joka puolella maailmaa.
Kuvassa näkyy Satu Rämö punaisessa mekossa. Taustalla näkyy kirjanjulkistamistilaisuuden rekvisiittaa.
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Monenlaisia urapolkuja: Satu Rämö kirjoittaa huippusuosittuja dekkareita vastapainoksi digitaaliselle viestinnälle, jossa pitää olla lyhyt ja ytimekäs

Omannäköinen elämä kirjailijana ja viestintäalan yrittäjänä on Satu Rämölle mahdollista, koska kaupallinen osaaminen auttaa pitämään katteet kunnossa ja oman talouden hallinnassa.
Aalto Radical Creativity summer school. Original image: George Atanassov
Opinnot Julkaistu:

Oletko valmis kokeilemaan radikaalia luovuutta elokuussa?

Radical Creativity -kesäkoulussa sovelletaan erilaisia luovia työskentelytapoja, joita tarvitsemme kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. "Tiivistetty inspiraatiopaketti on kuin karkkikauppa, jossa voit maistella eri makuja."