Signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitoksen professori Visa Koivuselle EURASIP-järjestön korkein arvonimi

Koivunen on kaikkien aikojen toinen Fellow-huomionosoituksen saanut suomalainen.
koivunenvisa_02_fi.jpg
Professori Visa Koivunen. Kuva: Aalto-yliopisto / Anni Hanén.

European Association for Signal Processing (EURASIP) on myöntänyt EURASIP Fellow -arvon professori Visa Koivuselle. Koivunen on professorina Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitoksella.

Fellow-arvo on EURASIP-järjestön korkein huomionosoitus. Huomionsoituksen perusteena olivat Koivusen merkittävät tieteelliset saavutukset monisensorijärjestelmien ja tilastollisen signaalinkäsittelyn aloilla. Hänen tutkimustuloksiaan on sovellettu tutka- ja tietoliikennejärjestelmissä, sensoriverkoissa, signaalianalyysissä, datatieteessä ja koneoppimisessa. Koivunen on kautta aikojen toinen EURASIP Fellow -arvon saanut suomalainen. Ensimmäinen huomionosoituksen saanut suomalainen on professori Jaakko Astola Tampereen yliopistosta.

Fellow-arvon sai vuonna 2020 myös kaksi muuta professoria, professori Moe Win, Massachusetts Institute of Technology -yliopistosta Yhdysvalloista sekä professori Stephen McLaughlin, Iso-Britannian Heriot-Watt yliopistosta.

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.