Rakentamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille on myönnetty rakennusneuvoksen arvo ja arvonimi

Tasavallan Presidentti on myöntänyt Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvon ja arvonimen. Tämän vuoden 60:stä arvonimen saajasta nimettiin kaksi rakennusneuvosta.
vare_construction_site_kalle-kataila.jpg

Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö on 11.6.2020 myöntänyt Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvon ja arvonimen hänen mittavasta ja monipuolisesta työurastaan sekä toiminnasta rakennus- ja kiinteistöalan johtotehtävissä.

Wilander on toiminut Aalto-yliopiston kunnianhimoisessa kampusinvestointiohjelmassa rakennuttajan roolissa ja toteuttanut useita palkintoja saaneita uudis- ja korjausrakennuskohteita. Näihin hankkeisiin kuuluvat mm. Väre, Kauppakorkeakoulu ja A Bloc -kauppakeskus sekä Kandidaattikeskuksen, Dipolin, Harald Herlin -oppimiskeskuksen ja kasvuyrityskeskus A Gridin peruskorjaukset.

Työuransa alussa Wilander toimi asuntotuotannossa uudis- ja peruskorjaushankkeiden johtotehtävissä, joista hän siirtyi kiinteistöjen omistaja- ja sijoitustoimintaan. Merkittävimpinä kohteina Wilander on vastannut muun muassa Suomen Posti Oy:n logistiikkakeskusten hallinnoinnista ja toteuttamisesta, entisen Pääpostitalon (Helsinki 10) peruskorjauksesta sekä Vuosaaren logistiikka-alueella matkustajaterminaalin ja Gate-House -hankkeiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Wilander on työskennellyt Aalto-yliopistokiinteistöjen rakennuttamisen johdossa vuodesta 2009 lähtien.

Tasavallan presidentti myönsi 11. kesäkuuta 60 arvonimeä. Suomen satavuotisessa historiassa on rakennusneuvoksen arvonimiä myönnetty alle 200.

Lämpimät onnittelut Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvosta ja arvonimestä!

Lisätietoja:

Myönnetyt arvonimet 11.6.2020

Toimitusjohtaja Ville Jokela, [email protected]

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.