Rakennusalaa uudistava Building 2030 esittäytyy viikolla 37

Building 2030 on Aalto-yliopiston ja 21 rakennusalan yrityksen konsortio. Se visioi ja edistää parempaa rakentamisen tulevaisuutta tutkimuksen ja nopeiden kokeilujen keinoin. Building 2030 esittelee toimintaansa ja tuloksiaan suorissa verkkolähetyksissä ja kaksipäiväisessä kutsuseminaarissa viikolla 37 (12.-16.9.2022).
building-2030-viikko-2022.png

Building 2030 haluaa tehdä Suomen rakennusalasta maailman luotetuinta. Se on määritellyt alan vision vuodelle 2030. Vision teemat ovat luotettavuus, käyttäjälähtöisyys, kestävä kehitys, tuottavuus ja innostavuus.

Konsortio toteuttaa tutkimushankkeita Aalto-yliopiston kanssa ja tekee erityisesti digitalisaatioon ja lean-rakentamiseen liittyviä kokeiluja jäsentensä rakennushankkeissa. Building 2030 myös todentaa toimintansa vaikutusta visioon kytkeytyvillä mittareilla.

Building 2030 -viikon ohjelma, lisätietoa konsortiosta ja media-aineistoa on verkossa osoitteessa https://building2030viikko.com. Sivulla ovat myös linkit viikon suoriin videolähetyksiin:

• Maanantaina 12.9.2022 klo 13.00-14.00 paneelikeskustelu toteutuskelpoisesta talotekniikasta
  • Tiistaina 13.9.2022 klo 9.00-10.00 paneelikeskustelu toimitusketjun ja tuotetiedon hallinnasta rakennusprojektissa
  • Torstaina 15.9. ja perjantaina 16.9.2022 on nähtävissä seminaarin esityksiä erikseen ilmoitettavina ajankohtina.

Konsortion kotisivu on osoitteessa https://www.aalto.fi/fi/building-2030. Sivulta on pääsy artikkeleihin ja suomen- ja englanninkielisiin tutkimusraportteihin.

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.