Minun Kauppis-muistoni: Sain erinomaisen perehdytyksen Kauppikseen järjestämällä sen valokuva-arkiston

”Otin kuva-arkiston haltuun.”
Satu Holm, tiimiassistentti, Aalto BIZ

Aloitin työskentelyn Kauppiksen viestinnässä marraskuussa 2001. Seuraavan vuoden alussa sain tehtäväksi järjestää Kauppakorkeakoulun kuva-arkiston, mihin kuului myös valokuvissa olevien henkilöiden tunnistaminen. Valokuvat oli luetteloitu jo aiemmin, mutta harmittavan moni henkilö oli tuolloin jäänyt tunnistamatta.

Fedi Vaivio, Eero Larmola ja Kullervo Myllyrinne tulivat tunnistamaan valokuvien henkilöitä. Fedi Vaivio oli tehnyt pitkän uran Kauppiksessa professorina, rehtorina ja viimeksi kanslerina. Eero Larmola oli työskennellyt tietojenkäsittelyn tutkijana ja opettajana, ja hänellä oli hämmästyttävän hyvä muisti. Hän muisti monien henkilöiden tittelit, työtehtävät ja vuosiluvut uran eri vaiheilta. Kauppakorkeakoulun kuvalaitoksen päällikkö Kullervo Myllyrinne oli puolestaan ollut useissa tilaisuuksissa valokuvaajana. Talven ja kevään aikana tapasimme kerran kuussa, ja tehtävän myötä sain erinomaisen perehdytyksen Kauppiksen historiaan ja Kauppiksessa vaikuttaneisiin henkilöihin.

Kuva-arkiston hoito kulki mukanani kaikkien työvuosieni ajan aina siihen asti kun Kauppis muutti Otaniemeen ja kuva-arkisto siirrettiin Aalto-yliopiston kuva-arkistoon. Olen monesti etsinyt sopivia historiallisia kuvia muun muassa Kauppiksen 100-vuotisjuhlavuoden videoteokseen ja historiikkiin sekä promootioita varten tehtyihin materiaaleihin.

Satu Holm
ulkoisten suhteiden tiimiassistentti

#kauppis110

Pyydämme tänä vuonna niin entisiä kuin nykyisiä kauppislaisia (erit. henkilökuntaa) jakamaan oman Kauppis-muistonsa. Näistä muistoista koostuu juttusarja ”Minun Kauppis-muistoni”.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu: