Aallon opiskelijatiimille menestystä John Molson International MBA Case -kilpailussa Montréalissa

Kauppakorkeakoulun opiskelijatiimit osallistuvat vuosittain eri case-kilpailuihin ulkomailla.
team_molson_2018_web_fi_fi.jpg

Kauppakorkeakoulun tiimi, johon kuuluivat Casimir Kontio, Kimi Päivärinta, Nicky Tuominen ja Valtteri Viitala (kuvassa), osallistui Concordia Universityn John Molson Business Schoolin järjestämään case-kilpailuun 1.–6.1.2018 Montréalissa. Tiimin valmentamisesta kilpailuun vastasi yliopistolehtori Christa Uusi-Rauva.

”Tiimimme teki hyvää työtä ja sijoittui alkulohkossaan toiseksi, jääden täpärästi semifinaalien ulkopuolelle. Taakse jäi monta tasokasta yliopistoa. Tämän vuoden paras oli irlantilaisen Smurfit Graduate Business Schoolin joukkue, joka palkittiin $10.000 palkinnolla, Christa Uusi-Rauva kertoo.

”Oli hienoa olla mukana Kanadassa. Case-kisasta sai todella arvokasta kokemusta esiintymiseen ja ongelmien ratkaisuun paineen alla. Kilpailun aikana pääsi myös näkemään toisten tiimien huippusuorituksia, ja samalla se tarjosi mahdollisuuden verkostoitua ja vaihtaa näkemyksiä ympäri maailmaa tulevien lahjakkaiden opiskelijoiden kanssa. Suosittelenkin lähtemään mukaan vähintään yhteen case-kilpailuun opintojen aikana”, opiskelija Valtteri Viitala kertoo.

Christa Uusi-Rauvan mukaan case-kilpailu on hieno mahdollisuus päästä soveltamaan ja kehittämään omaa osaamistaan sekä luoda kontakteja yritysmaailmaan ja muiden yliopistojen opiskelijoihin. Esimerkiksi Montrealissa ratkotaan sekä Harvard business school -tyyppisiä caseja että yksi real-life-case. Harvard-caset ovat ns. perinteisiä kirjoitettuja caseja, joissa on kuvattu jonkin yrityksen kohtaama haaste, joka tulee ratkaista. Tosielämän caseissä mukaan valittu yritys esittelee jonkin todellisen ongelman omasta liiketoiminnastaan, ja opiskelijatiimit kehittävät siihen erilaisia ratkaisuja. Kukin tiimi esittelee omat ratkaisunsa eri yritysten edustajista koostuvalle tuomaristolle ja saa niistä palautetta.

Seuraava mahdollisuus opiskelijoille päästä haastamaan itsensä case-kilpailussa tarjoutuu 27.3. Silloin järjestetään kolmas Aallon sisäinen Crossroads-case-kilpailu uuden Crossroads case competition -kurssin yhteydessä. Sekä kurssi että kilpailu on suunnattu niin kandidaatti- kuin maisteriopiskelijoille. Osallistua voi joko sekä kurssille että kilpailuun tai vain kilpailuun. Ilmoittautuminen kurssille on käynnissä Oodissa. Pelkkään kisaan voi hakea lähettämällä yhden sivun mittaisen hakemuksen Christa Uusi-Rauvalle joko neljän hengen tiimin voimin tai yksin, mikäli hakijalla ei vielä ole tiimiä.

Lisätietoja:
Christa Uusi-Rauva
yliopistolehtori

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.