Tapahtumat

SuomiAreena: Huomisen kaupunki ja asuminen – kestävän asumisen ja kaupungistumisen ratkaisuja

Miten ja missä suomalaiset haluavat asua? Keskustelussa kohtaavat väljä maaseutumainen asuminen ja tiivis kaupunkiasuminen, pientalot ja kerrostalot, mielikuvat ja tosiasiat. Aalto-yliopistosta keskustelemassa professori Seppo Junnila.
kaupungit

Missä ja miten suomalaiset haluavat asua? Mikä heidät tekee onnelliseksi? Oma rauha lähellä luontoa vai hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien äärellä? Rahaa ja päästöjä säästäen vai oma mukavuus edellä?

Onko mahdollista yhdistää erilaiset toiveet vai onko tehtävä kompromisseja? Miten kuluttajat voivat vaikuttaa valinnoillaan – entä poliitikot tai alan yritykset? Keskustelussa kohtaavat väljä maaseutumainen asuminen ja tiivis kaupunkiasuminen, pientalot ja kerrostalot, mielikuvat ja tosiasiat.

Keskustelemassa ovat:
Eero Heinäluoma, europarlamentaarikko ,SDP, S&D