Palvelut

ARTS Theses -palvelun ohjeita ARTSin väittelijälle

ARTS Theses auttaa ARTSin väittelijöitä väitöskirjatuotannossa. Väitöskirjat julkaistaan pääasiassa Aalto-julkaisualustan kautta. Väittelijä voi kuitenkin hakea tuotantoa ARTS Thesesin kautta, jolloin päätöksen tekee tohtorinkoulutusneuvosto.

I Kun väitöskirja tuotetaan julkaisualustan kautta

1. Tutustu ohjeisiin: Väitöskirjan julkaiseminen
  2. Ota yhteyttä ARTS Thesesin Annu Ahoseen, jotta voit sopia väitöskirjan kustannuksista, painosmäärästä ja kirjojen toimituksista: Annu Ahonen, [email protected]

II Kun väitöskirja tuotetaan ARTS Thesesin kautta

ARTS Theses tuottaa ainoastaan kirjat, jotka hyväksytään ARTSin tohtorikoulutusneuvostossa. Jos haluat, että väitöskirjasi tuotetaan ARTS Thesesin kautta, hae julkaisupäätöstä tohtorikoulutusneuvostolta.

Tähän tarvitset laitoksesi tohtorikoulutusvastaavalta suosituksen, joka vaikuttaa julkaisupäätökseen. Julkaisupäätökset ovat ehdollisia, kunnes olet saanut akateemisen väitösluvan.

Tohtorinkoulutusneuvoston päätös perustuu seuraaviin kriteereihin:

• Väitöskirjalla on tärkeä merkitys alan tutkimukselle, ja se on erinomainen esimerkki Aalto ARTSissa tehtävästä tutkimuksesta.
  • Visuaalisella materiaalilla on tärkeä rooli väitöskirjassa, etenkin aiemmin julkaisemattomalla aineistolla.
  • Laitos osallistuu tuotantokustannuksiin.
  • Sisältö on kiinnostavaa laajemmalla yleisölle.

Koska haetaan tohtorikoulutusneuvoston käsittelyä?

Hae käsittelyä samaan aikaan, kun jätät käsikirjoituksesi esitarkastukseen. Väitöskirjan tuotanto alkaa, kun esitarkastuslausunnot ovat saapuneet ja korjaukset on tehty sekä tohtorinkoulutusneuvosto on antanut väitösluvan.

Tämän jälkeen tuotanto kestää noin 2,5 kuukautta. Mukaan on huomioitu väitöskirjan riiputusaika 10 päivää.

Kuinka haetaan tohtorikoulutusneuvoston käsittelyä?

1. Hae tohtorikoulutusvastaavalta tai vastuuprofessorilta kirjallinen suositus.
  2. Sovi laitosjohtajan kanssa laitoksen rahallisesta tuesta, jolla laitos osallistuu väitöskirjan tuotantokustannuksiin. Yleensä tuki on 500–1500 euroa.
  3. Täytä kirjahanke-ehdotus. Löydät kirjahanke-ehdotuksen ladattavana tiedostona tämän sivun alalaidasta, kun olet kirjautuneena sisään.
  4. Kokoa väitöstutkimuksestasi korkeintaan 20 sivun mittainen teksti- ja kuvanäyte pdf-tiedostona, jonka koko on alle 20 Mt. Tiedoston alkuun tulee väitöskirjastasi sisällysluettelo ja sen jälkeen näyte yhdestä tai kahdesta kohtaa, jossa kuvamateriaali on ensisijaisen tärkeää. Merkitse sisällysluetteloon, mistä kohdasta tai kohdista näytteesi on. Näytettä ei tarvitse taittaa.
  5. Lähetä suositus, kirjahanke-ehdotus ja näyte samassa sähköpostiviestissä Annu Ahoselle osoitteeseen: [email protected]

Materiaali on lähetettävä 5 arkipäivää ennen tohtorikoulutusneuvoston kokousta kello 16 mennessä.

Tohtorikoulutusneuvosto kokoontuu vuonna 2024

23.1.2024 hakemusten oltava perillä 16.1.2024 klo 16
13.2. 2024 hakemusten oltava perillä 6.2.2024 klo 16
19.3.2024 hakemusten oltava perillä 12.3.2024 klo 16
23.4.2024 hakemusten oltava perillä 16.4.2024 klo 16
21.5.2024  hakemusten oltava perillä 14.5.2024 klo 16
18.6.2024 hakemusten oltava perillä 11.6.2024 klo 16
20.8.2024 hakemusten oltava perillä 13.8.2024 klo 16
24.9.2024 hakemusten oltava perillä 17.9.2024 klo 16
22.10.2024 hakemusten oltava perillä 15.10.2024 klo 16
19.11.2024 hakemusten oltava perillä 12.11.2024 klo 16
17.12.2024 hakemusten oltava perillä 10.12.2024 klo 16

Jos väitöskirja hyväksytään ARTS Thesesin tuotettavaksi, ARTS Theses etsii kirjalle graafisen suunnittelijan ja huolehtii kirjan tuotannosta.

Huomioithan, että ARTS Thesesin tuotettavaksi tulevan käsikirjoituksen on oltava kielentarkastettu ja kaikin tavoin (myös lähdeluettelo ja viitemerkinnät) viimeistelty. ARTS Theses ei tee käsikirjoitukseen korjauksia, kielentarkastusta tai oikolukua.

ARTS Thesesin kautta tuotetut väitöskirjat tulevat myyntiin Aalto University Shopiin. ARTS Theses päättää kirjan painosmäärän yhdessä Aalto University Shopin kanssa tohtorikoulutusneuvoston näkemyksen kuultuaan.

Lisätietoja: Annu Ahonen, [email protected]

Arts Books kirjat_yleis /  kuvaaja Julia Weckman
Tätä palvelua tarjoaa:

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.