Kieli- ja viestintäopinnot

Suomi toisena ja vieraana kielenä

Vaikka Suomessa yleisesti osataan suomen lisäksi muitakin kieliä ja työpaikan kieli voi olla muu kuin suomi, on suomen kielen osaaminen tärkeää maassa viihtymisen, vapaa-ajan ja sosiaalisten suhteiden kannalta. Kieli on myös avain yleiseen tiedonsaantiin ja paikallisen kulttuurin ymmärtämiseen.

Useimmissa työpaikoissa suomi on tärkein kieli, ja Suomessa työelämässä toimiminen, uralla eteneminen ja menestyminen vaatii myös suomen kielen taitoa. Moni kansainvälinen osaaja työllistyy täällä nimenomaan suomen kielen taitonsa ansiosta. Myös kansainvälisissä tehtävissä voi olla etua siitä, että osaa harvinaista kieltä, suomea.

Tarkemmat ohjeet kansainvälisille opiskelijoille ilmoittautumista ja sopivan kurssin valitsemista varten löytyvät englanninkielisiltä sivuilta.

Yhteysopettaja

Aija Elg