Aalto ARTS viestintäopas

Sosiaalinen media

Haluatko esitellä työsi sosiaalisessa mediassa? Apua löydät täältä!
Tämä sivu on osa ARTS:in viestintäopasta, ja se on rakenteilla.

Sosiaalisen median sisältöä tulossa pian – seuraa ja päivitä!

Jos haluat aloittaa sosiaalisen median käytön – tässä on nopea tarkistuslista:

  1. Valitse kanavasi/tilisi: Kouluilla ja yliopistolla on useita tilejä (katso luettelo alta). Voisitko käyttää niitä uuden kanavan/tilin perustamisen sijaan?
  2. Valitse yleisösi: Oletko valinnut yleisösi? Miten yleisö hyötyy postauksestasi?
  3. Terävöitä sisältöä: Oletko tehnyt pääasiasi mahdollisimman selväksi yleisöllesi? Onko teksti mahdollisimman innostava? Motivoiko se lukemaan lisää? ​​Onko sinulla linkki, joka on hyödyllinen? Onko teksti ymmärrettävä yleisölle, joka ei ole perehtynyt alaasi/aiheeseesi?
  4. Kutsu vuorovaikutukseen: Onko olemassa tapaa lisätä todennäköisyyttä, että joku tykkää/jakaa/kommentoi viestiäsi? Uudelleentwiittaisitko itsesi?​​ Jaa sisältöä henkilökohtaisilla kanavillasi saadaksesi lisää sitoutumista.
  5. Suorita siivous: Onko kuva tai video kanavan vaatimusten mukainen: koko ja tyyppi? Oletko sisällyttänyt asiaankuuluvat hashtagit ja tagit?​​ Etenkin Instagramissa on tärkeää käyttää houkuttelevia visuaaleja, jotka tukevat tekstiäsi.
  6. Pysy aktiivisena julkaisun jälkeen: Oletko tarkistanut, millaisen reaktion viestisi sai? Oletko vastannut kommentteihin? Julkaise hyvää sisältöä useita kertoja. Miten voisit parantaa ensi kerralla?

 

Hyödyllisiä neuvoja pysyä aktiivisena ja sitouttaa seuraajia ja yhteisöä:

  • Postaa säännöllisesti – valitse, mitä se tarkoittaa sinulle. Onko se kerran viikossa, kerran kahdessa viikossa vai kerran päivässä?
  • Instagram-postauksissa on hyvä käyttää tarina-ominaisuutta sisällön korostamiseen. Luo 2-5 tarinaa per syötepostaus, esim. leikkaa tekstisi syötepostauksesta helposti luettaviin tarinoihin kuvilla, jotka joko toimivat taustana tai antavat arvoa lukijalle. Voit liittää linkkejä tai merkitä muita tilejä ja käyttää hashtageja, jotta ne on helpompi jakaa muille.
  • Toimintakehotukset (CTA:t) nostavat sisältöä ja kanavia. Pyydä ihmisiä kommentoimaan viestiäsi (esim. mikä oli ensimmäinen tutkimuksesi jne.), tekemään kyselyitä tai luomaan kysymyksiä, tietokilpailuja tai barometreja, pyydä heitä reagoimaan tietyillä hymiöillä – on paljon mahdollisuuksia!
  • Käytä hashtag-generaattoria sisällöllesi, jos tarvitset asiaankuuluvia hashtageja
  • Muista aina mainita sisällössä käyttämäsi visuaalin kuvaaja tai tekijä

 

ARTS:in sosiaalisen median kanavat (joita ylläpitävät ARTS:in viestinnän koordinaattorit):
Instagram @aaltoarts
Facebook @AaltoUniversitySchoolOfArtsDesignAndArchitecture
Twitter @AaltoARTS

Laitosten omat sosiaalisen median kanavat:
Kuvataidekasvatus @aaltoarted
VCD
Valokuvaus
Media @aaltomedialab
Muoti @aalto_fashion

Aalto-yliopiston sosiaalisen median kanavat (joita ylläpitää sosiaalisen median työryhmä):

https://www.instagram.com/aaltouniversity
facebook.com/aaltouniversity
twitter.com/universityaalto
www.linkedin.com/school/aalto-university/

youtube.com/aaltouniversity

arts.aalto.fi
www.aalto.fi

Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä:

Communications coordinator

Enni Grundström

Coordinator
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu