Student vid Aalto-universitetet deltog i European Student Assembly

Studenten Sofia Pascolo deltog i European Student Assembly i Strasbourg i april 2024. Evenemanget är en av de viktigaste aktiviteterna inom den europeiska universitetsgemenskapen och syftar till att ge studenterna en offentlig röst i Europeiska unionen med målet att ge rekommendationer till Europeiska kommissionen.
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Studenter vid European Student Assembly i Strasbourg. Foto av Banu Bekirova.

Läs mer på den engelska eller finska sidan. du kan ändra språk högst upp på sidan.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Unite! student holding a sign that says Get inspired, grow together, Let's Unite!
Samarbete Publicerat:

Fyra studentprojekt får finansiering genom Unite! Seed Fund

Seed Fund aktiverar studenter från de nio Unite! universiteten att gemensamt bedriva nya aktiviteter.
Ryhmä ihmisiä työskentelee hackathonissa
Samarbete, Studier Publicerat:

Tjäna ECTS och lär dig hållbart entreprenörskap på Solve the SDGs hackatonet

Hållbarhetshackathon Solve the SDGs, som ordnas av Aalto Ventures Program och Junction, ordnas i år 22–24.3.
Three students eating a snack and discussing over a computer on a rooftop terrace.
Studier Publicerat:

Lär dig språk och interkulturell kompetens online med Unite! Ansök nu till kurser våren 2024

Unite! kurser är öppna for alla studenter vid Aalto-universitetet.
Laptop typing
Samarbete, Studier Publicerat:

Kurs om öppna utbildningsresurser för lärare och studenter

Förstå hur man använder material med öppna licenser på ett sätt som är förenligt med upphovsrätten.