Korridordörrarna i Kandidatcentret låses, använd passerkort

Studerande, kontrollera att du har ett HRT-kort som har registrerats på idm.aalto.fi eller hämta ut ett passerkort för studerande från och med 8.11. från Väres eller Otakaari 1 entrétjänster och registrera det. Nya passerzoner träder i kraft på campus 16.11. och HRT-kortet eller passerkortet kommer att behövas allt mer.
Otakaari 1 Kuva: Aino Huovio / Aalto-yliopisto
Foto: Aino Huovio / Aalto-universitetet

Projektet för att utveckla passerkontrollen vid Aalto-universitetet fortsätter under hösten, och de tidigare fastställda passerzonerna tas i bruk i varje byggnad:

https://www.aalto.fi/sv/campus/nya-passerzonerI en del av byggnaderna på campus har passerzonerna gällt redan tidigare, men under hösten kommer den största förändringen att synas i till exempel Kandidatcentret (Otsvängen 1), där passerkortet kommer att behövas i allt större utsträckning.

I praktiken innebär detta att dörrarna mellan public- och common-områden låses och kräver passerkort. Utan passerkort kan du röra dig i public-området (i Kandidatcentret innebär det att du kommer in i byggnaden under dess öppettider och kan röra dig huvudsakligen i lokalerna på första våningen).

Kontrollera att du har ett registrerat HRT-kort eller hämta ut ett passerkort för studerande vid Kandidatcentret eller Väre entrétjänsterna och registrera det.

Genom att visa upp HRT-kortet eller passerkortet för läsaren vid dörren får du tillträde till lokaler som är ämnade för studerande.

Anvisningar för hur du registrerar ditt HRT-kort/passerkort

Om du behöver utökat tillträde ska du ansöka om detta separat.

Här hittar du anvisningar för hur du ansöker om utökat tillträde

Kampus

Passertillstånd, passerkort samt nyckelhantering och passerkontroll på Otnäs campus

Här hittar du anvisningar för hur du får ett passerkort, tillgång till byggnader och hur du aktiverar tillträde till de rätta lokalerna.

Henkilöstölle – uutisia ja tukea työhösi
Access control ikoni logo

Hur får jag ett passerkort och grundläggande tillträde

Anvisningar för vad du ska göra när du behöver ett passerkort och grundläggande tillträde till Otnäs campus (personal och studerande).

Tjänster
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

kuva break prosta eri laitteilla
Campus, Universitetet Publicerat:

Break Pro pausgymnastikprogram lägger till rörelse i vardagen - nya videor i urvalet nu!

Den uppdaterade (2024) versionen har en hel del nya funktioner och intervallträningsvideor - så det är värt att ladda ner den nya versionen för ditt välbefinnande!
Aalto-wide sustainability minor logo
Studier Publicerat:

Nytt mångvetenskapligt biämne i hållbar utveckling startar vid Aalto i höst

Aalto erbjuder ett nytt biämne, Luonnonvarojen kestävä käyttö (Hållbar användning av naturresurser), som nu är redo att tilläggas i din studieplan!
Two students watching measurements from a computer
Studier Publicerat:

Programmet Health Technology Engineering ger färdigheter att utveckla innovativa tekniska lösningar på hälsorelaterade problem

Det nya magisterprogrammet kombinerar tekniskt kunnande och praktisk förståelse för hälsofrågor.
Course work for Smart Wearables
Studier Publicerat:

Smart Wearables-kurserna lär studerande ingenjörs- och designfärdigheter

I Smart Wearables-kursernas tvärvetenskapliga team skapas otroligt kreativa projekt där studerande inom olika discipliner får lära sig av varandra.