Köpcentret A Bloc öppnade på Aalto-universitetets campus

Otnäs kommersiella serviceutbud växer betydligt i och med restaurangerna och caféerna, affärerna samt övrig service i A Bloc.
A Bloc sijoittuu Aalto-yliopiston metroaseman yhteyteen. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Köpcentrets dörrar öppnades första gången för allmänheten den 30 augusti kl. 9. A Bloc öppnades officiellt då styrelseordförande för Aalto-universitetets studentkår (AUS) Noora Vänttinen klippte bandet. På öppningsdagen höll aktörerna i A Bloc ett öppningsprogram i centret.

”A Bloc kommer säkert att inverka på dynamiken i hela Otnäs och bidrar med efterlängtade alternativ under lunchtid, kvällstid och veckoslut. Vi vill att A Bloc blir en plats som återspeglar Aalto-gemenskapen där alla medlemmar i gemenskapen vill spendera tid och träffa varandra”, säger Aalto universitetsfastigheter Ab:s fastighetsplaceringschef Eetu Ristaniemi.

A Blocs läge i centrum av universitetets campus möjliggör även ett nytt slags samarbete mellan universitetet och köpcentrets aktörer. En del av köpcentrets affärskoncept har utvecklats i samarbete med universitetets studerande.

Centret ökar speciellt restaurangutbudet i Otnäsområdet. I A Bloc finns flera alternativ för både lunch och middag: Konnichiwa sushi, Fafa’s falafel, Who the xxxx is Alices napolitanska pizza, Eat Poke HKI:s poke bowles och Fazer Food & Co:s olika alternativ ur den stora restaurangvärlden. Förutom restaurangerna kompletterar Espresso House, Brooklyn Cafe och Jungle Juice Bar centrets mat- och dryckesutbud.

I A Bloc öppnar även en efterlängtad Alkobutik och Clas Ohlsons nya affärskoncept Lab Store. Dessutom hittar man dagligvaruhandlarna Alepa och K-Market, en R-kiosk och ett apotek i köpcentret. Det stora konditionscentret Esport Aalto med sina Les Mills THE TRIP-cykelsalar och HotStudior fyller så gott som hela övervåningen.

Mer information:
A Blocs webbplats

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Utnämningar, Pressmeddelanden Publicerat:

Raili Pönni har utnämnts till utvecklingschef vid Aalto-universitetet

Raili Pönni har tidigare varit planeringschef och ställföreträdande utvecklingschef vid universitetet.