Du hittar ditt stödteam i MyStudies

I MyStudies hittar du ditt stödteam, som består av experter som kan ge dig stöd och rådgivning i studierna.

Du kan också boka tid till studerandeservicen via MyStudies. Du kan vända dig till medlemmarna i ditt stödteam i frågor som rör studier och välbefinnande, och vid behov kan de hjälpa dig vidare till någon annan expert. Om du har fått en akademisk handledare eller en handledare för ditt lärdomsprov ingår också denna person i ditt stödteam. Under menyn "Tjänster" kan du boka tid till en expert på utbytesstudier eller en svenskspråkig studievägledare, och om du studerar vid ARTS kan du också boka tid till högskolevisa tjänster.

Utöver tidsbokningssystemet är MyStudies också en arbetsyta som sammanställer de viktigaste tjänsterna för studerande. Tjänsten utvecklas kontinuerligt och under det pågående läsåret kommer tjänsten att utökas med en funktion för hantering av arbetet med lärdomsprovet på magisternivå.

Logga in till MyStudies https://mystudies.aalto.fi

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:
URL kopierat

Läs fler nyheter

Aalto-wide sustainability minor logo
Studier Publicerat:

Nytt mångvetenskapligt biämne i hållbar utveckling startar vid Aalto i höst

Aalto erbjuder ett nytt biämne, Luonnonvarojen kestävä käyttö (Hållbar användning av naturresurser), som nu är redo att tilläggas i din studieplan!
Studentguide nyhet, illustrering

Läsårsanmälan för läsåret 2024-2025

Den ordinarie anmälningstiden för läsåret 2024–2025 började 2.5.2024.
Vegetarian food has lower carbon footprint

Campus restaurangernas öppettider på sommaren 2024

Det finns några ändringar i restaurangernas öppettider på sommaren.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Berätta vilken typ av MyCourses-område som hjälper dig att lära dig bättre

Undersökning riktar sig till alla högskolestudenter i huvudstadsregionen