Valokuvanäyttely Wonder(ful) vie olemassaolon kysymysten äärelle

Valokuvataiteen maisteriopiskelijoiden töistä kuratoitu näyttely on esillä Dipolin galleriassa maaliskuun loppuun asti. Teosten vahva esteettinen visio johdattaa katsojan visualisoidulle matkalle – myös tuntemattomiin metatiloihin itsessään.
Daniella Ginbergin työt koostuvat valokuva- ja ääniteoksista, jotka käsittelevät ihmisen olemassaolon tilaa
Daniella Grinberg: Await

Wonder(ful) -näyttelyn teosvalikoima ohjaa ajatukset ihmeeseen ja ihmettelyyn. Kuvat kertovat tarinaa ja herättävät kysymyksiä, ne saavat miettimään omaa olemassaoloa maailmassa: Kuka minä olen? Missä minä olen? Mistä tulen?

Näyttely esittelee kuusi esimerkkiä taiteellisista prosesseista, jotka luovat täyteyden, (ful)lnessin, tunnetta vahvoilla esteettisillä visioillaan. Taideteoksissa pureudutaan olemassaolon kysymyksiin, tarkastellaan oman perheen historiaa tai keskitytään tutkimaan omaa sisintä.

Miia-Mari Virtanen käsittelee omakuvien kautta olemisen aineellisten ja aineettomien kerrosten välistä vuoropuhelua
Miia-Mari Virtanen: Reflection of the Heart

"Miksi tämä valokuvien, videoiden ja ääniteosten valikoima on niin ihmeellinen, wonder(ful)? Vastaus on selvä: opiskelijoilla on aito kiinnostus ottaa selvää ja visualisoida matka. Tämä matka vie katsojan moniin maantieteellisiin paikkoihin, mutta myös tuntemattomiin metatiloihin itsessään. Teoksissa korostuvat uteliaisuus ja omien juurien etsintä", kertoo näyttelyn kuraattori Outi Turpeinen.

Kaikille Aalto-yliopiston valokuvauksen maisteriopiskelijoille 2022 avoimen kutsun perusteella kuuden opiskelijan teokset kuratoitiin näyttelyyn.

Taiteilijat: Juan Courd, Daniella Grinberg, Ella Kiviniemi, Lyydia Osara, Miia-Mari Virtanen ja Yujiu Zhou.

Näyttelyn on kuratoinut Outi Turpeinen, avustajana Edel O´Reilly. Graafinen suunnittelu: Miia-Mari Virtanen.

Virtuaalinäyttely

Yhteystiedot:

Outi Turpeinen
Erityisasiantuntija, taide & näyttelyt
outi.turpeinen(@)aalto.fi

Dipoli_Gallery_Feel_surreal_Photo_Alexandra_Strogranova

Dipoli Gallery

Aalto-yliopiston päärakennus Dipoli on kohtaamisten ja tapahtumien näyttämö opiskelijoille, yliopistolle ja sen kumppaneille. Dipoli Gallery on yliopiston edustustila

Tutkimus ja taide

Professor Riikka Puurunen, Professor Patrick Rinke and IT Application Owner Lara Ejtehadian holding sunflowers and diplomas
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aallon avoimen tieteen palkintojuhla toi aaltolaisia yhteen keskustelemaan avoimesta tieteestä

Viime viikolla kokoonnuimme A Gridiin juhlimaan Aallon avoimen tieteen palkinnon 2023 saajia ja keskustelemaan avoimesta tieteestä aaltolaisten kanssa.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
White A! logo standing on the ground with A-bloc and Väre in the background.
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.