Tutkimusraportoinnin tekstiretriitit tohtoriopiskelijoille verkossa

Kevään ja alkukesän aikana (26.4.–13.6.2024) järjestetään väitöskirjan tekijöille yhteisöllisiä tutkimusraportoinnin tekstiretriittejä etätoteutuksena Teamsissa suomeksi. Tekstiretriiteissä pidetään tietoiskuja ja tuotetaan omaa tutkimustekstiä tehostettuissa kirjoitustuokioissa.

Tekstiretriiteissä pidetään tietoiskuja, joissa käsitellään tutkimustekstin keskeisiä erityispiirteitä, kuten tutkimusraportin rakenneasioita, tieteellistä argumentointia, oikeaoppista lähdeviittaamista, tutkimuskirjoittamisen tyypillisiä sudenkuoppia. Lisäksi tuotetaan omaa tutkimustekstiä tehostettuissa kirjoitustuokioissa.

Asioitten tarkastelun ja keskustelujen työkielenä retriiteissä käytetään suomea. Sillä ei kuitenkaan ole väliä, millä työkielellä tekee itse väitöskirjaa.

Retriitit pidetään Teamsissa seuraavina ajankohtina:

• pe 26.04.2024, klo 9 - 12
  • pe 17.05.2024, klo 9 - 12
  • pe 24.05.2024, klo 9 - 12
  • to 06.06.2024, klo 9 - 12
  • to 13.06.2024, klo 9 - 12

Tekstiretriittejä pitää tiede- ja tutkimusviestinnän asiantuntija Sonja Kniivilä Aalto-yliopiston Tohtorinkoulutuspalveluista. Hän on kirjoittanut aihealueesta tietoteoksia ("Tiede ja teksti"). Retriitteihin ilmoittaudutaan suoraan Sonjalle ([email protected]). Tervetuloa mukaan!

Tutustu myös

Ceramic balls in boxes

Artikkeliväitöskirjan yhteenveto -työpajat tohtoriopiskelijoille

Kuukausittaiset Teams-välitteiset työpajat tohtoriopiskelijoiden tueksi artikkeliväitöskirjan yhteenveto-osan kirjoittamisessa

Drawing of a stack of books, with notes between the pages of the books.

Väitöskirja Aalto-yliopistossa

Ohjeita, työkaluja ja tietoa väitöskirjoista Aalto-yliopistossa

Tohtorinkoulutus
Photo of a library hallway with bookselves full of books

Tohtorinkoulutuksen kurssit ja opetussuunnitelmat

Löydä kurssitarjonta ja tietoa henkilökohtaisista suorituksista sekä opintojen hyväksilukemisesta.

Tohtorinkoulutus

Professor Riikka Puurunen, Professor Patrick Rinke and IT Application Owner Lara Ejtehadian holding sunflowers and diplomas
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aallon avoimen tieteen palkintojuhla toi aaltolaisia yhteen keskustelemaan avoimesta tieteestä

Viime viikolla kokoonnuimme A Gridiin juhlimaan Aallon avoimen tieteen palkinnon 2023 saajia ja keskustelemaan avoimesta tieteestä aaltolaisten kanssa.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
Aalto-wide sustainability minor logo
Opinnot Julkaistu:

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
White A! logo standing on the ground with A-bloc and Väre in the background.
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: