Laura Aalto nimitetty Aalto-yliopiston viestintäjohtajaksi

Laura Aalto siirtyy 1.8. alkaen Aalto-yliopistoon Helsingin kaupungilta, jossa hän toimii kulttuurin ja vapaa-ajan vs. toimialajohtajana.
Laura Aalto
Laura Aalto aloittaa viestintäjohtajana elokuun alussa. Kuva: Helsingin kaupunki.

FM Laura Aalto on nimitetty Aalto-yliopiston viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.8.2023 alkaen. Hän vastaa yliopiston sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin palveluista ja niiden kehittämisestä sekä mediasuhteista ja brändinhallinnasta.

Laura Aalto on koulutukseltaan filosofian maisteri Helsingin yliopistosta, pääaineenaan taidehistoria. Lisäksi hän on suorittanut Aalto-yliopiston Executive MBA:n sekä täydentäviä opintoja Strasbourgin, Tukholman ja Jyväskylän yliopistoissa.

Laura Aalto siirtyy Aalto-yliopistoon Helsingin kaupungilta, jossa hän toimii kulttuurin ja vapaa-ajan vs. toimialajohtajana. Tätä ennen hän on toiminut useissa viestinnän ja markkinoinnin avaintehtävissä, esimerkiksi Helsinki Marketingin toimitusjohtajana ja Kansainvälisen designsäätiön markkinointi- ja viestintäjohtajana. Kansainvälinen designsäätiö vastasi World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeen toteutuksesta.

Laura Aalto toimii lisäksi useissa luottamustehtävissä, mm. HAM Helsingin taidemuseosäätiön hallituksen varapuheenjohtajana sekä Amos Rex -taidemuseon, Finlandia-talon ja UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiön hallitusten jäsenenä.

Laura Aalto raportoi yliopiston rehtorille Ilkka Niemelälle.

Lisätiedot:

Riitta Silvennoinen, henkilöstöjohtaja, Aalto-yliopisto
puh. 040 525 9257, [email protected]

Laura Aalto

Johto

Aalto-yliopiston operatiivinen johtoryhmä (President's Management Team, PMT) koordinoi yliopiston päivittäistä työtä ja päätösesitysten valmistelua. Aalto-yliopiston johtoryhmä (Aalto Management Team, AMT) edistää läpinäkyvyyttä ja dialogia yliopiston kehitystä koskevassa päätöksenteossa.

Aalto-yliopiston johto
Dipoli aerials 14-9-2018_photo_Mikko_Raskinen_009_Original

Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Henkilökuva Minna Tuusasta
Nimitykset Julkaistu:

Minna Tuusa Aalto ARTSin henkilöstöpäälliköksi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun dekaani Tuomas Auvinen on nimittänyt HR partner Minna Tuusan koulun HR-päälliköksi 1.6.2024 alkaen.
Nimitykset Julkaistu:

Biotuotteiden ja biotekniikan laitoksen uusi johto

Professori Lauri Rautkari on nimitetty laitosjohtajaksi ja professorit Tiina Nypelö ja Mauri Kostiainen varalaitosjohtajiksi Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle ajalle 1.5.2024-31.12.2025.