Kurssiyhteistyö Aalto-yliopiston VCD-opiskelijoiden kanssa tuo uusia ideoita NWB Finlandiin

Aalto-yliopiston Visual Communication Design -opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteiden pakkaus- ja brändikonsepteja.
NWB Finland packaging
Kuva: NWB Finland

Aalto-yliopiston visuaalisen viestinnän muotoilun Experiment Process -kurssin opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteille tarkoitetuja pakkaus- ja brändikonsepteja.

"Opiskelijoille yritysyhteistyö opintoprojekteissa on loistava tapa harjoitella työelämätaitoja ja mahdollisuus luoda ja testata uusia, todellisiin käyttäjätarpeisiin vastaavia konsepteja. Työskentely tosielämän haasteiden parissa on myös aito tilaisuus tutustua monimutkaisiin aiheisiin, kuten kestävään kehitykseen, sekä oppia suunnittelun ja sen aikaansaamien vaikutusten välisiä yhteyksiä", sanoo VCD:n vanhempi yliopistonlehtori, Markus Joutsela.

"NWB:lle on erittäin tärkeää saada tuoreita ideoita, joissa on out of the box -ajattelua. Siksi emme asettaneet opiskelijoiden töille mitään rajoituksia. Odotamme todella innolla, että näemme hienoja uusia visuaalisia konsepteja", sanoo NWB Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hilpelä.

Aalto Experiment Process course
Aalto-yliopiston Experiment Process -kurssi.

NWB Finland Oy myy asiakkailleen patentoituja, ekologisia juomapakkauksia, pakkauskoneita ja asiantuntijapalveluita. Yrityksen tavoitteena on kasvaa globaaliksi toimijaksi juomateollisuudessa ja auttaa mm. hyvin suunnitelluilla pakkausratkaisuilla merkittävästi vähentämään kansainvälistä ympäristökuormitusta.

Erityistä huomiota kiinnitetään muovin käytön ja hukkatilan vähentämiseen kuljetuksissa. NWB haluaa tehdä helppokäyttöisiä, kierrätettäviä pakkauksia niin kuluttajille, tuottajille kuin vähittäiskauppiaillekin. Toiminnallisuus on avainasemassa, mutta yritys haluaa erottua myös kekseliäällä visuaalisuudella.

Lisätietoja:
Markus Joutsela

Heikki Hilpelä

Skanskan kehitysjohtaja Jan Elfving esiintyy Rakennustekniikan päivässä 2024
Yhteistyö Julkaistu:

Rakennustekniikka kutsuu yrityksiä mukaan tulevaisuuden kehitystyöhön

Jo keväiseksi perinteeksi muodostunut rakennustekniikan laitoksen järjestämä sidosryhmätapahtuma Rakennustekniikan päivä pidettiin 25.4.2024 Dipolissa Otaniemessä.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
Aalto-wide sustainability minor logo
Opinnot Julkaistu:

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.