Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Johan Salim

International Business -kandidaattiohjelman toisen vuosikurssin opiskelija Johan Salim arvostaa niitä tärkeitä taitoja, joita on oppinut opiskellessaan Mikkelissä: ”Täältä saa kaikki tarvittavat eväät unelmiensa uran rakentamista varten.”
2nd year student of the BScBA Programme Johan Salim is standing outside in sunny weather with a big smile on his face.

Olen Johan Salim, toisen vuosikurssin opiskelija Mikkelin kampukselta. Olen 20-vuotias ja alun perin kotoisin Singaporesta, mutta juureni ovat Suomessa.

Kävin lukion täällä Suomessa, ja olen aina opiskellut kansainvälisellä luokalla englannin kielellä. Henkilökohtaisia kiinnostuksenkohteitani ovat taide, filosofia sekä talous. Tein melko paljon töitä kesällä 2021 elintarvike- ja juomateollisuuden parissa, ja opetin myös muutaman kuukauden ajan englantia 6-vuotiaille ja nuoremmille lapsille.

Mitä Mikkelissä oppimiasi taitoja pidät tärkeinä?

Olen oppinut, kuinka tärkeää on hallita ajankäyttöään, pitää mieli avoimena ja olla periksiantamaton. Aikataulussa pysyminen on erityisen tärkeää intensiivisten kurssien aikana, ja periksiantamattomuus auttaa minua kasvamaan, sillä se saa minut menemään mukavuusalueeni ulkopuolelle. Mitä tulee mielen avoimena pitämiseen, olen oppinut, että me kaikki tosiaankin ajattelemme eri tavoin ja oma kulttuurimme muovaa meitä. Opiskellessa näin kansainvälistä tutkintoa on ensisijaisen tärkeää kuunnella aktiivisesti ja tehdä yhteistyötä ratkaisun löytämiseksi sen sijaan, että sivuuttaisi toisten ideat.

Mikä on ollut lempiaineesi ja kuka suosikkiopettajasi?

Suosikkikurssini on ollut French Business Communication, jota opetti Josiane Peltier. Minusta oli hienoa päästä keskustelemaan ranskaksi parin vuoden tauon jälkeen, ja liiketoimintakonseptien miettiminen vieraalla kielellä oli kuin suoraan haaveestani työskennellä ulkomailla. Tykkäsimme opiskelutovereitteni kanssa erittäin paljon Josianen opetuksesta. Hän on erittäin kärsivällinen, ja hän selitti huolellisesti pienimmätkin kieliopin yksityiskohdat ja kulttuurilliset erikoisuudet, jotta todella pääsimme sukeltamaan ranskalaiseen kulttuuriin.

Olen saanut paljon läheisiä ystäviä, ja heidän ansiostaan kokemukseni Mikkelissä ovat entistäkin erityisempiä.

Johan Salim, BScBA-ohjelman opiskelija

Miten opinnot Aalto-yliopistossa ja elämä Mikkelissä ovat muovanneet sinua ihmisenä?

Aluksi Mikkelissä asuminen oli melko raskasta. Mutta kun pääsin tutustumaan ihmisiin Orientaatioviikon tapahtumissa, sain paljon läheisiä ystäviä. He ovat minulle hyvin tärkeitä, ja heidän ansiostaan kokemukseni Mikkelissä ovat entistäkin erityisempiä.

Opinnot, jotka käsittävät aina yhden kurssin kolmen viikon aikana, ovat parantaneet keskittymiskykyäni, ja olen oppinut arvostamaan enemmän ryhmätyöskentelyä.

Mitä vinkkejä sinulla olisi opiskelijoille, jotka harkitsevat hakemista BScBA-ohjelmaan?

Anna mennä äläkä mieti liikoja. On aivan eri asia lukea tietoa ohjelmasta kuin oikeasti kokea se itse. Voin sanoa, että aikani Mikkelin ohjelmassa on yllättänyt minut kerta toisensa jälkeen. Täällä pääsee kehittämään myös tunneälyään, ja saa kaikki tarvittavat eväät unelmiensa uran rakentamista varten.

Suosittelisitko BScBA-ohjelmaa muille?

Ehdottomasti. Suosittelisin tätä ohjelmaa muille siksi, että se tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä tutustumaan mitä erilaisimpiin ihmisiin pienessä ja viehättävässä Mikkelissä. Tulet solmimaan läheisiä ystävyyssuhteita ja ilmapiiri on koulussa aina hyvä.

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Aalto-wide sustainability minor logo

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.
Maria Virkkala
Opinnot Julkaistu:

Avoimen yliopiston opiskelijatarina: sivuaineena logistiikka

Haastattelu avoimen yliopiston opinnoista