Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.
Digital Education Council
Digital Education Council (DEC)

Digital Education Council -allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa. Allianssi pyrkii myös innovaation ja tekoälyn hyödyntämisen edistämiseen korkeakoulutuksessa ja työvoiman kehittämisessä. SuperCharger Venturesin, maailman suurimman EdTech-kiihdyttämön, aloitteesta DEC on sitoutunut lisäämään huippuluokan resurssien saatavuutta, tiedon jakamista ja innovointia.

Digital Education Council, logo

DECin jäsenenä Kauppakorkeakoulu saa käyttöönsä ainutlaatuisia resursseja ja mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä alan johtavien oppilaitosten ja asiantuntijoiden kanssa. Yhdessä luodaan yhteisiä käytäntöjä, jotka edistävät allianssin tekojen myönteistä vaikutusta kansainvälisesti.

”Osallistumalla tähän allianssiin tunnustamme, että yhdistämällä ponnistuksemme voimme saavuttaa paljon enemmän kuin mihin pystyisimme Kauppakorkeakouluna yksin”, sanoo opetuksesta ja oppimisesta vastaava varadekaani Tomas Falk.

Lisätietoja:
www.digitaleducationcouncil.com

Tutkijoita Dipolin edustalla lumisessa maisemassa Otaniemessä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Immersiiviset laajennetun todellisuuden kokemukset apuna aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä

Aalto-yliopiston taiteen ja median laitos koordinoi Euroopan-laajuista hanketta, jonka tavoitteena on paitsi tallentaa aineetonta kulttuuriperintöä myös hyödyntää sitä yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa. Apuna ovat immersiiviset laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöt.
Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.
Two students watching measurements from a computer
Opinnot Julkaistu:

Health Technology Engineering -ohjelma antaa valmiudet kehittää innovatiivisia teknisiä ratkaisuja terveyteen liittyviin ongelmiin

Uudessa maisteriohjelmassa yhdistyvät tekninen osaaminen ja käytännön ymmärrys terveyteen liittyvissä kysymyksissä.