Kaapelitehtaan catwalkilla nähtiin muodin ilotulitusta

Näytös19-palkinnon sai Ines Kalliala. Muodin opiskelijoiden kevätnäytöksessä palkittiin myös Alexander Luonto, Justus Kantakoski sekä työryhmä Elina Heilanen, Aleksandra Hellberg, Camilla Naukkarinen ja Noora Vihervirta.
Näytös19. Kuva: Guillaume Roujas
Kuva: Guillaume Roujas

Aalto-yliopiston muodin kevätnäytöksessä keskiviikkona 29. toukokuuta catwalkilla nähtiin kaksikymmentäkaksi uutta maisteriopiskelijoiden opinnäytemallistoa ja neljä kandidaattiopiskelijoiden ryhmätyömallistoa.

Tuomariston muodostivat tänä vuonna muotialan ammattilaiset: taiteellinen johtaja Francesco Risso, Marni, toimittaja Laird Borrelli-Persson, Vogue.com, johtaja Miren Arzalluz, Palais Galliera, perustaja, päätoimittaja Olya Kuryshchuk, 1 Granary, muotitoimittaja Azza Yousif, Vogue Hommes International, muotijohtaja Benjamin Kirchhoff, Replica Man, valokuvaaja Jordan Hemingway ja päätoimittaja, kustantaja Daniel Thawley, A Magazine curated by.

Nuorten muodin lupausten näkemykset kiinnostavat myös kansainvälisiä muotialan asiantuntijoita, jotka olivat saapuneet seuraamaan Näytöstä sekä osallistumaan Aalto-yliopiston Fashion Seminariin. Tapahtumat ovat osa Fashion in Helsinki -tapahtumakokonaisuutta, joka on kansainvälinen foorumi, jossa ammattilaiset pääsevät tutustumaan uusimpiin kykyihin ja yrityksiin. Sen tavoitteena on tukea vientiä ja rakentaa suomalaisen suunnitteluosaamisen näkyvyyttä ja haluttavuutta.

Toimittajat Laird Borrelli-Persson, Vogue.com ja Azza Yousif, Vogue Hommes, odottivat Näytöstä innolla. ”Toivon, että näytös inspiroi. Toivon myös, että opiskelijat ovat luovia vastuullisella tavalla”, kommentoi Yousif, joka on erikoistunut muun muassa kysymyksiin muodin kestävyydestä ja vastuullisuudesta.

Näytös19-muotinäytös on katsottavissa Yle Areenassa.

Kuvat: Guillaume Roujas

Professor Riikka Puurunen, Professor Patrick Rinke and IT Application Owner Lara Ejtehadian holding sunflowers and diplomas
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aallon avoimen tieteen palkintojuhla toi aaltolaisia yhteen keskustelemaan avoimesta tieteestä

Viime viikolla kokoonnuimme A Gridiin juhlimaan Aallon avoimen tieteen palkinnon 2023 saajia ja keskustelemaan avoimesta tieteestä aaltolaisten kanssa.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
Aalto-wide sustainability minor logo
Opinnot Julkaistu:

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.