Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future -näyttely Ljubljanassa

Muotoilun laitoksen kiertävä näyttely avautuu ensi viikolla kuudennessa kohteessaan Ljubljanassa.
Saija Halko, Hanna-Kaarina Heikkilä ja Tuuli Saarelainen, Spirit of the place, 2016. Kuva: Chikako Harada.

Aalto-yliopiston Muotoilun laitoksen tuottama ja kuratoima Eurooppaa kiertävä "Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future" -näyttely avaa ovensa toukokuussa Slovenian kansallismuseossa Ljubljanassa. Näyttely tarkastelee keramiikan tulevaisuutta uusien tekniikoiden sekä materiaalin uudelleenajattelun kautta.

Näyttelyssä on töitä Aalto-yliopiston opiskelijoilta sekä tutkimus- ja opetushenkilökunnalta ja se on osa eurooppalaista Ceramics and its Dimensions -projektia, joka on osittain rahoitettu EU:n Luova Eurooppa -ohjelman kautta.

Näyttelyn avajaiset ovat tiistaina 15. toukokuuta klo 19.00.

Aika: 16.5.-31.7.2018

Paikka: Narodni muzej Slovenije, Ljubljana

Lisätietoa:

Tutkimusassistentti Minerva Juolahti, [email protected] p. 040 7700 655. Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

Näyttelyn verkkosivusto

Näyttelyn blogi

Narodni muzej Slovenije - National Museum of Slovenia: www.narmuz-lj.si/

Aalto-wide sustainability minor logo

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.
Maria Virkkala
Opinnot Julkaistu:

Avoimen yliopiston opiskelijatarina: sivuaineena logistiikka

Haastattelu avoimen yliopiston opinnoista