Opiskelu Aallossa

Kuuntele podcasteja opiskelusta ja oppimisesta

Kuuntele opiskelijoiden keskusteluja Aallossa opiskelusta ja inspiroidu uuden oppimisesta. Podcastien jaksoissa käsitellään muun muassa hyvinvointia, opiskelijajärjestöjä ja oman osaamisen kehittämistä.
students laying on the field
Aalto Squad -opiskelijalähettiläät. Photo by Aleksi Poutanen

Kuuntele opiskelijoiden podcasteja

Aallossa on useita podcasteja, joissa opiskelijat keskustelevat kaikesta opiskeluun liittyvästä. Syvenny kuuntelemaan tarinoita ja kurkista Aallon monipuoliseen maailmaan!

Sähköisku-podcastissa sähkötekniikan opiskelijat juttelevat opinnoista sähkötekniikan alalla ja siitä, onko teekkarielämä todella niin hauskaa, kuin annetaan ymmärtää. Kauppistyypit ja uramyytit –podcast käsittelee nimensä mukaisesti Kauppikseen ja työelämään liittyviä stereotypioita ja paljastaa millaista arki todellisuudessa on. Pulpetissa-podcastissa kaksi Aalto-yliopiston opiskelijaa juttelevat avoimesti opiskelijan arjesta; rahasta, jaksamisesta, hauskoista tapahtumista ja kokemuksista.

FeelKYyd on Aallon kauppatieteiden opiskelijoiden (KY) podcast, jossa keskustellaan hyvinvoinnista ja jaksamisesta eri näkökulmista. Nappaa parhaat vinkit opiskelija-arjen tasapainottamiseen! Podcastin kieli on englanti, mutta se sopii kaikille opiskelusta kiinnostuneille.

Artlife-podcastissa kuulet taiteilijoiden, muotoilijoiden ja luovien ammattilaisten kiehtovia tarinoita elämästä ja uralta. Podcastin kieli on englanti, mutta se sopii kaikille opiskelusta kiinnostuneille.

Aalto Squad -opiskelijalähettiläiden Squadcast tarjoaa näkökulmia hakijalle ja opintojaan aloittavalle opiskelijalle englanniksi. Keskiössä ovat erityisesti kansainvälisten opiskelijoiden kokemukset.

Kolme sähköteekkaria studiossa

Sähköisku-podcast Spotifyssa (ulkoinen linkki)

Aallon sähkötekniikan opiskelijat syventyvät opiskelijaelämän eri puoliin. Millainen ympäristö Aalto-yliopisto on opiskelijalle? Millaista sähkötekniikan opiskelu käytännössä on? Entä onko elämä teekkarina oikeasti niin hauskaa, kuin kaikki antavat ymmärtää?

Kauppatieteen opiskelija poseeraa A-kyltin vieressä podcast-studiossa

Kauppistyypit ja uramyytit -podcast Spotifyssa (ulkoinen linkki)

Mikä on konsultti? Nukkuuko yrittäjät koskaan? Onko kaikilla rahoitusalalla toppaliivit? Näistä ja muista kauppatieteisiin ja työelämään liittyvistä myyteistä jutellaan Kauppiksen opiskelijan Tumen juontamassa videopodcastissa, joss vierailee eri ammattien edustajia.

Pulpetissa-podcast

Pulpetissa-podcast Spotifyssa (ulkoinen linkki)

Pulpetissa-podcast antaa opiskelijoiden kokemusten kautta vertaistukea ja vinkkejä uutta elämänvaihetta aloittavalle tai opiskelijaelämästä kiinnostuneelle kuulijalle.

Students walking in the School of Business

Feel KYyd podcast on Spotify (ulkoinen linkki)

Listen to in-depth discussions about well-being themes both inside and outside student life! Feel KYyd podcast is the very own podcast of Aalto's business students (KY).

A person taking a photo of another person working on a ceramics artwork

Artlife podcast on Spotify (ulkoinen linkki)

Hear the riveting tales of artists, designers and creative professionals as they share their life and career stories! Artlife is a podcast by the art and design students of Aalto University.

Four Aalto University students sitting outside with a book

Aalto Squadcast on Spotify (ulkoinen linkki)

Hear about our international students' experiences and get practical tips for your future Aalto journey. Squadcast is a podcast by Aalto Squad student ambassadors.

Elämänlaajuisen oppimisen podcast

Inspiroivia keskusteluja oppimisesta ja oman osaamisen kehittämisestä. Kuule kiinnostavien vierailijoiden oivalluksista ja tärkeimmistä opeista elämän käännekohdissa. Ole utelias, sukella keskusteluihin ja opi uutta!

Osaamisen Aalloilla yellow logo

Osaamisen Aalloilla -podcast

Osaamisen Aalloilla on Aalto-yliopiston elämänlaajuiseen oppimiseen liittyvä podcast.

Elämänlaajuinen oppiminen

Uniikkeja opiskelukokemuksia

Tutustu opiskelijoidemme värikkääseen elämään YouTube-videoiden ja blogin parissa.

Kasvokuva opiskleijasta, joka vilkuttaa kameralle

Katso YouTube-videoita (ulkoinen linkki)

Katso opiskelijoiden vlogeja, webinaareja ja videoita ohjelmista. Pääset kuulemaan lisää mm. kampuksesta, koulupäivistä ja opiskelijaeduista!

Image from remote site: ourblogs.aalto.fi

More than the degree | Aalto Blogs (ulkoinen linkki)

Millaista opiskelu Aallossa on? Lue kaikki opiskelijaelämästä ja opinnoista Aalto Squadin blogista!