Lärandetjänster vid Högskolan för kemiteknik

Det grundläggande syftet för lärandetjänster vid Högskolan för kemiteknik är att försäkra att studerandenas studier fortskrider enligt universitetets schema. Lärandetjänster vid Högskolan för kemiteknik arbetar i samarbete med utbildningsprogram, institutioner och studerande samt övriga tjänsteorganisationer. Universitetets gemensamma lärandetjänst fungerar som stöd för högskolans lärandetjänst.

De erbjudna stödtjänsterna omfattar hela studietiden. Lärandetjänsterna stödjer program vid studerandemarknadsföringen och rekryteringen, deltar i studerandeval och erbjuder tjänster under studierna samt vid slutskedet av studierna. Utöver de direkt till studerande riktade tjänsterna koordinerar och stödjer lärandetjänsterna utbildningsprogrammen, institutionerna och skolans personal vid den praktiska organiseringen av undervisningen samt vid angelägenheter relaterade till studievägledning.

Lärandetjänster stödjer utbildningsprogrammen och institutionerna vid förberedning och utveckling av undervisningsplaner.

Studierådgivare

Om du har frågor gällande kurser och studier eller vill hämta ditt labb-pass (eller det har försvunnit), kan du komma till studierådgivningen utan tidsbokning och diskutera. Studierådgivningen befinner sig i Kemistvägen 1, i huvudaulan framför vaktmästaren.

Öppettider i period IV.

Ändringar i öppettiderna är möjliga.
Måndag: 12-14
Tisdag: 12-14
Onsdag: 10-12                                                                                                                                                       Torsdag: 10-13

Undantag i öppettider.

Ingen rådgivning under utvärderingsveckan.

Ingen rådgivning 4.4.

Program Studierådgivare Rådgivning
CHEM-kandidatprogrammet Maria Ushakova
Period IV: Mån 12-14

CHEM-magisterprogrammen Mikaela Kumlin
Period IV: Tors 10-13
Svenskspråkig rådgivning Charlotta Livman
Period IV: Tis 12-14
Utbytesrådgivning Noora Hautamäki
Period IV: Ons 10-12

Servicepunkt för studerande vid Högskolan för kemiteknik

Öppettider:

Rum D305, Kemistvägen 1

Avvikelser:

Magisterstudier

Pauliina Ketola

Planerare
Master's Portfolio Renewal project (2024)

Anna Mäkilä

Planerare
Biotechnology, Fibre and Polymer Eng; Biosystems and Biomaterials Eng (LifeTech), CS, AMIS, Polymer Technology

Taru Korkalainen

Chemistry, Functional Materials, Biomass Refining, IDBM
 Juha Oksa

Studiesekreterare
Biosystems and Biomaterials Engineering (Life Science Technologies)

Saima Paloranta

Koordinator
Creative Sustainability
 Pekka Tolvanen

Planerare
Chemical and Process Engineering, Sustainable Metals Processing; BIOCEB, SELECT, EMC, AAE, Energy Storage
Kuvassa kaksi opiskelijaa tutkii tietokoneen ruutua pöydän molemmiin puolin.Photo: Unto Rautio

Lärandetjänster

Aalto-universitetet erbjuder många olika tjänster som främjar studierna under hela studietiden.

Tjänster
Two armchairs and an acrylic painting by Hans-Christian Berg decorates a stairs landing in Dipoli, Aalto University

Ledningen vid Högskolan för kemiteknik

Information om förvaltningen och administrationen vid Högskolan för kemiteknik.

Students looking at a microscope smiling

Högskolan för kemiteknik

Vid Högskolan för kemiteknik kombinerar vi naturvetenskap med teknik på ett unikt sätt.

This service is provided by:

Learning Services

Did you find what you were looking for? If not, please contact us.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: