Coronavaccinering på campus i Otnäs i september

Vaccinering utan tidsbokning för studerande och anställda den 12., 19. och 26. september i Kandidatcentret, Otsvängen 1, Y115.
Kandidaattikeskus

Studerande och anställda vid Aalto-universitetet har oberoende av var de bor möjlighet att få sin första, andra eller tredje dos av coronavaccinet den 12., 19. eller 26.9 kl. 9–15.30. Vaccinet ges på Otnäs campus i Kandidatcentret, Otsvängen 1, Y115 utan tidsbokning.

Om du får din andra vaccindos ska det ha gått minst 6 veckor från den första vaccindosen. Om du får din tredje vaccindos ska det ha gått minst 4 månader från den andra vaccindosen.

På vaccinationsstället är det möjligt att få EU:s coronaintyg över coronavaccination.  Om du har en tillfällig finländsk personbeteckning kan du få en utskrift av intyget.

Det är frivilligt att vaccinera sig. Ta med ett identitetsbevis eller ditt FPA-kort till vaccineringen. Även studerande från andra orter har möjlighet att få vaccin i Esbo.

Välkommen!

Övriga coronavaccinationsplatserna i Esbo

• Esbo centrum, adress Lagstadsgatan 1
  • Köpcentret Ainoa i Hagalund. Vaccinationsplatsen ligger på köpcentrets första våning, intill Stadium. Det finns alltid en svenskspråkig vaccinerare i Ainoa.
  • Lippulaiva har öppet måndagar och tisdagar. Vaccinationsplatsen finns i Esbo-info, vid biblioteket på tredje våningen av köpcentret Lippulaiva.
  • Sellobiblioteket har öppet onsdagar, torsdagar och fredagar. Vaccinationsplatsen finns i biblioteket på andra våningen av köpcentret Sello.

Boka tid till dessa fyra platser på webben på coronavaccinbokning.fi. Om du vill sköta ärendet per telefon, ring vårt tidsbokningsnummer på tfn 09 816 34800 (mån–fre kl. 8–16) så ringer vi dig. Coronavaccinering i Esbo.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Rakentelua Robokylä-työpajassa.
Universitetet Publicerat:

Artificiell intelligens intresserar både elever och lärare

Hösten 2023 har grundskolorna och eleverna på andra stadiet fått bekanta sig med olika AI-verktyg under tekniksessionerna som ordnas av Aalto-universitetet Junior.
Ernst Enkvist
Universitetet Publicerat:

Ernst Enkvist (1931–2023) in Memoriam

Skeppsbyggare utvecklade finskt kunnande inom varvsindustrin.
Drone image of Otaniemi campus in early December, light covering of snow everywhere, with low sun shining
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsförfarandet på campusområdet i Otnäs förenhetligas vid årsskiftet

Campusparkeringen omfattas av ett pilotprojekt som inleds 1.1.2024.