Hae Aaltoon

Doktorandutbildning

Så här söker du till ett doktorandprogram

Doktorander vid Aalto-universitetet kan avlägga ekonomie, konst- och teknologie doktorsexamen. Intagningarna organiseras individuellt av varje doktorandprogram. Beräknad tid för doktorsprogrammet är fyra år.
A man with a doctor's hat on celebrating his promotion as a doctor with other doctors

A gold-plated cryostat sits half open with many cables coming out from the bottom.

Doctoral education pilot

We are hiring 178 new doctoral researchers - get your doctorate from Aalto

Two doctors raising their glasses to celebrate their promotion to doctors

Hur är det att bedriva doktorsstudier?

Som doktorand är du en del av det internationella vetenskapssamfundet och blir expert inom ditt eget område.

Doktorandutbildning
Sähkötekniikan korkeakoulu tuottaa maailmanluokan opetusta ja tutkimusta

‘It’s outrageously interesting to produce new science’ – experiences of doctoral studies and employment

Doctoral research and studies make you an expert in your research topic and increase your professional abilities.

Doctoral education pilot

Aalto har en underbar gemenskap och infrastruktur för att bedriva forskning.

Enkät för utexaminerade doktorer 2022

Instruktioner och datum för ansökan

Instruktioner och datum för ansökan finns på doktorandprogrammens webbplatser. Kontakta Doktorandutbildningstjänster om du har mera frågor om ansökan.

Doktorandprogrammet i konst, design och arkitektur

Doktorandprogrammet i konst, design och arkitektur erbjuder doktorandstudier inom områdena för arkitektur, film och scenografi, media, design och konst. Den målsatta studietiden är fyra år.

Aalto ARTS

Doktorandprogrammet i teknikvetenskap

I det mångvetenskapliga doktorandprogrammet i teknikvetenskap förenas konst, teknik och företagsekonomi på ett unikt sätt. Målet med doktorandprogrammet är att utbilda doktorer inom de olika forskningsområdena vid Högskolan för teknikvetenskaper i enlighet med de internationella kvalitetskraven. I det fyraåriga doktorandprogrammet kan du välja mellan följande forskningsområden: fysik, matematik, medicinsk teknik, datateknik och produktionsekonomi.

Picture of Aalto University

Doktorandprogrammet i ingenjörsvetenskaper

Doktorandprogrammet består av sju forskningsområden som innefattar planläggning och trafikteknik, fastighetsekonomi, geoinformatik, byggteknik, vatten- och miljöteknik, maskinteknik och energiteknik. Doktorsutbildningen sker vid högskolans samtliga institutioner: institutionen för maskinteknik, institutionen för byggnadsteknik och institutionen för byggd miljö.

Aalto ENG

Doktorandprogrammet i kemiteknik

Doktorandprogrammet i kemiteknik består av 6 forskningsområden. Institutionen för bioprodukter och bioteknik, institutionen för kemi och materialvetenskap och institutionen för kemiteknik och metallurgi ansvarar tillsammans för programmet.

Doctoral students in the lab

Aalto Doctoral Programme in Business, Economics and Finance

Aalto Doctoral Programme in Business, Economics and Finance is a four-year, English-language doctoral programme with three specialization areas: Business, Economics and Finance.

Four students studying together. Three of them have their computer and one is having papers in front of them.

Doktorandprogrammet i elektroteknik

Det mångvetenskapliga doktorandprogrammet i elektroteknik erbjuder de utexaminerade möjligheter att arbeta inom flera forskningsområden, från traditionell elektroteknik till energi, välfärdsteknologi, nanovetenskaper och kommunikationsteknik. Doktorandprogrammet utgår från en gedigen matematisk och naturvetenskaplig grund.

Aalto ELEC

Jag känner mig verkligen säker på min yrkeskompetens och kunskap efter att ha avslutat doktorandprogrammet.

Enkät för utexaminerade doktorer 2022
Tohtorinhatut promootiopäivänä

Doktorer utexaminerade från Aalto-universitetet i arbetslivet

Aalto-universitetets karriärtjänster följer karriärutvecklingen och placeringen i arbetslivet hos utexaminerade doktorer.

Samarbete
Promootiohatut pöydällä

Företag behöver doktorer – från kärnkompetenser till helhetshantering

Doktorandstudier är en väg till självutveckling och praktisk problemlösande forskning. Med doktorer får företag multidisciplinära experter som inte är rädda för att ta på sig stora utmaningar.

Kontakta Doktorandutbildningstjänster om du har mera frågor om ansökan.

TechPromootio2014_hattu

Doktorandutbildningstjänster

Doktorandutbildningstjänsterna stöder Aalto-universitetets doktorander, forskarutbildningsrådens verksamhet samt doktorandprogrammens ledare och professorer.

Tjänster
  • Publicerat: