Urvalsproven vid Aalto-universitetet

På denna sida har vi samlat information om urvalsproven som ordnas i våren 2024. Detaljerade uppgifter om provsalarna uppdateras på den här sidan ungefär en vecka före provet.
students in summer-time campus

Urvalsprov inom Aalto-universitetets utbildningsområden

Nedan finns förverkligandesätten och tidtabellen för urvalsproven enligt utbildningsområden och ansökningsalternativ.

Ankomsten till Otnäs

Ankomsten till Otnäs campus sker behändigt genom att åka med kollektivtrafik (metro, bussar). Mera information: https://www.hsl.fi/

Angående ansökningen om studieplats

Aalto University students. Photo by Unto Rautio.

Ansökningsservice

Aalto-universitetet har flera antagningar. På den här sidan kan du hitta anvisningar för att ansöka till kandidat-, magister- och doktorandprogram.

Aalto University campus. Photo by Mikko Raskinen

Kontaktuppgifter till ansökningsservice

Här hittar du kontaktuppgifter till ansökningsservice.

Ansökningsservice
Three happy students in overalls in the Aalto University metro entrance

Studera vid Aalto

Här vid Aalto-universitetet tror vi på kraften hos nyfikenhet och uppmuntrar de studerande till att utforska det okända samtidigt som de lär sig och gör saker på ett helt nytt sätt.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: