Uusi Perustieteiden korkeakoulun lakimies Anniina Harju avustaa tutkimushankkeiden oikeudellisissa kysymyksissä ja sopimusneuvotteluissa

Anniina Harju avustaa Aallon neurotieteen ja lääketieteellisen tekniikan, tietotekniikan ja tuotantotalouden laitoksia tutkimushankkeiden oikeudellisissa kysymyksissä ja sopimusneuvotteluissa.
Anniina Harju.jpg
Kuva: Eveliina Juuma.

Anniina Harju avustaa Neurotieteen ja lääketieteellisen tekniikan, tietotekniikan ja tuotantotalouden laitoksia tutkimushankkeiden oikeudellisissa kysymyksissä ja sopimusneuvotteluissa. Lisäksi Harju tarjoaa oikeudellista neuvontaa Aallon tutkimuseettiselle toimikunnalle, joka huolehtii ihmistieteisiin kuuluvan ei-lääketieteellisen tutkimuksen eettisen ennakkoarvioinnin järjestämisestä  Aalto-yliopistossa.

Ennen Aallolle siirtymistään Harju työskenteli konsultti-, ja tilintarkastusyhtiö KPMG:llä, jossa hän avusti asiakkaita etenkin immateriaalioikeuksiin, sopimuksiin ja riidanratkaisuun liittyvissä toimeksiannoissa ja juridisissa kysymyksissä. Hänellä on kokemusta oikeudellisesta neuvonnasta erilaisissa teknologia-, ja ohjelmistokehitykseen liittyvissä hankkeissa sekä lääketieteellisen tutkimukseen ja lääkintälaitteisiin liittyvissä kysymyksissä. Harjulla on aiempaa kokemusta neuvonnasta tutkimus- ja innovaatiohankkeissa, ja hän on avustanut asiakkaita myös rikos- ja siviilioikeudenkäynneissä.

Harju on toiminut osatoteuttajana ja kirjoittajana Valtioneuvoston kansialle toteutetussa Suomen kansallisen IPR strategian taustaselvityksessä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja 2021:13). Helsingin yliopiston oikeustieteellisen tutkinnon lisäsi Anniina on opiskellut oikeustiedettä Sheffieldin ylipistossa (UK).

Anniina on kilpaillut yleisurheilussa ja maastohiihdossa ja vapaa-aika kuluu edelleen pitkälti urheilun parissa. Harrastuksikseen hän listaa kuntosalin, tenniksen ja kestävyysurheilun.

Katso lisää Lakipalveluiden sivuilta.

Yhteystiedot:

Anniina Harju

Legal Counsel
URL kopioitu

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Iso Aalto-valologo ja nainen kävelemässä
Nimitykset Julkaistu:

Uusia nimityksiä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun johdossa

Uudeksi taiteellisen ja luovan toiminnan varadekaaniksi on nimitetty professori Laura Beloff. Uusina laitosjohtajina aloittavat professori Mikko Jalas ja professori Jenni Reuter.