Tom Lindholm nimitettiin Aalto-yliopiston elämänlaajuisen oppimisen johtajaksi ja Aalto University Executive Education Oy:n toimitusjohtajaksi

Hän aloittaa uudessa tehtävässään 2.1.2022.
Tom Lindholm

Kauppatieteiden maisteri Tom Lindholm on nimitetty Aalto-yliopiston elämänlaajuisen oppimisen johtajaksi ja Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 2.1.2022 ja raportoi Petri Suomalalle, joka on Aalto-yliopiston opetuksesta vastaava vararehtori ja Aalto EE:n hallituksen puheenjohtaja.

Tom Lindholm rakentaa tehtävässään Aalto-yliopiston uusia elämänlaajuisen oppimisen toimintoja ja johtaa Aalto EE:n liiketoimintaa. Aalto EE on kymmenessä vuodessa kasvanut Pohjoismaiden laajimmaksi yliopistotaustaiseksi, liiketoimintaperiaatteella toimivaksi johdon ja asiantuntijoiden valmennus- ja koulutusorganisaatioksi. Samalla elämänlaajuisen oppimisen rooli on vahvistunut.

”Jotta voisimme vastata tulevaisuuden osaamistarpeisiin, pyrimme hyödyntämään synergiaa Aalto-yliopiston laajan tarjonnan – tutkintokoulutuksen, avoimen yliopiston, FITech-verkostoyliopiston ja Aalto-yliopiston kesäkoulun – sekä Aalto EE:n tarjonnan välillä ja muodostamaan yhtenäisen elämänlaajuisen oppimisen kokonaisuuden”, toteaa Petri Suomala.

Tom Lindholmilla on pitkä kokemus oppimis- ja kehittämisliiketoiminnasta, sillä hän oli Talent Vectian toimitusjohtajana vuosina 2012–2019. Sitä ennen hän johti ja työskenteli konsulttiyhtiö Vectiassa eri tehtävissä vuosina 2003–2012. Aiemmin Tom Lindholm on työskennellyt Scandinavian Airlinesissa, Wärtsilässä ja Åbo Akademissa. Tällä hetkellä hän toimii väliaikaisena ohjelmajohtajana KEKO-ekosysteemiohjelmassa YIT:ssä sekä hallituksen jäsenenä HAUS kehittämiskeskus Oy:ssä ja Grannenfelt Finance Oy:ssä.

”Jatkuvan oppimisen tarve kasvaa nopeasti nyky-yhteiskunnassa ja se on keskeinen osaaminen sekä yksilö- että organisaatiotasolla. Muutoksen nopeus ja digitalisaatio luovat uusia mahdollisuuksia ja edellyttävät uusia taitoja ja valmiuksia. Aalto-yliopistolla ja Aalto EE:llä on ainutlaatuinen asema tarjota uusia oppimis- ja kehittymismahdollisuuksia yksilöille ja organisaatioille”, sanoo Tom Lindholm.

Lisätiedot:

Petri Suomala, opetuksesta vastaava vararehtori, Aalto-yliopisto ja hallituksen puheenjohtaja, Aalto Executive Education Oy
[email protected], puh. 040 591 8044

Elämänlaajuisen oppimisen verkkosivusto

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.