Nordic Five Techin rehtorit vaativat turvaamaan EU:n rahoituksen Euroopan kestävän tulevaisuuden tukemiseksi

Nordic Five Tech -yhteistyöverkoston rehtorit ovat yhdessä antaneet lausunnon.
A promising water technology invention combats climate change and helps waterway conservation.

Lausunnossa rehtorit vaativat Horizon Europe -budjetin takaamista. Tämä rahoitus mahdollistaa huippuosaamiseen perustuvan perus- ja soveltavan tutkimuksen sekä Euroopan kestävän tulevaisuuden tukemiseen tarvittavat innovaatiot.

Nordic Five Tech (N5T) on Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin viiden johtavan teknillisen yliopiston strateginen liitto: DTU, Aalto-yliopisto, NTNU, KTH: n kuninkaallinen teknillinen korkeakoulu ja Chalmers.

Lue lausunto Nordic Five Techin sivulta >>

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.