"Mentorointi on inspiroivaa ja hauskaa" - Aalto International Talent -ohjelma tarjoaa mielekkään tavan tukea kansainvälisiä opiskelijoita

Tänä vuonna ryhmämentorointiohjelma toi yhteen yli 180 kansainvälistä opiskelijaa ja 17 yritystä.
Reetta Strengell
Director, Application and Marketing, P&P segment, EMEA Reetta Strengellin mielestä oli hauskaa perehdyttää kansainvälisiä opiskelijoita kemianteollisuuteen ja Kemiraan.

Vuoden 2022 Aalto International Talent -ohjelmaan osallistuivat ABB, CGI, Digitalist Group, Elisa, Fiskars Group, Kemira, KONE, Konecranes, Lindström Group, Murata, Nokia, Okmetic, OP Financial Group, Stora Enso, UPM, WithSecure ja Wärtsilä.

Kemiran mentorointiryhmää vetivät Application and Marketing -johtaja Reetta Strengell ja IP Management -johtaja Virpi Tognetty. Alumnit nauttivat päästessään kohtaamaan alma materinsa opiskelijoita.

"Mentorointi oli hieno tapa tukea opiskelijoita ja tehdä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa", Strengell ja Tognetty kertovat.

Virpi Tognetty Kemira
Director, IP Management, R&D Technology Virpi Tognettyn mielestä Aalto International Talent -ohjelma oli hieno tapa tehdä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa.

Strengell ja Tognetty tapasivat opiskelijoita etäsessioissa, joissa he perehdyttivät opiskelijoita kemianteollisuuden maailmaan. Lisäksi opiskelijat pääsivät keskustelemaan Kemiran muiden asiantuntijoiden ja HR-edustajien kanssa ja saivat tietoa Kemiran tarjoamista uramahdollisuuksista. Kun pandemiatilanne parani, opiskelijaryhmä pääsi vierailulle yrityksen tiloihin maaliskuussa.

"Vierailu tutkimuskeskukseemme Espooseen labrakierroksineen oli hieno päätös yhteiselle matkallemme."

Aalto International Talent -ohjelma tarjoaa yritysedustajille ja alumneille mielekkään tavan olla tekemisissä kansainvälisten opiskelijoiden kanssa.

"Mentorointi on inspiroivaa ja hauskaa", Strengell ja Tognetty toteavat.

Opiskelijoille ohjelma antaa tilaisuuden kasvattaa verkostoaan Suomessa ja oppia suomalaisesta työelämästä ja yrityksistä. Opiskelijat arvostavat mahdollisuutta olla suoraan tekemisissä yritysedustajien kanssa ja keskustella heidän kanssaan rennossa ympäristössä.

"Ohjelma antoi ainutlaatuisen mahdollisuuden kysyä kaikkea mahdollista mentoriyrityksestä, yrityksen odotuksista, työympäristöstä sekä muista aiheista, joista ei voi saada tietoa mistään muualta", tohtorikoulutettava Ulviyya Quliyeva kertoo.

Quilyeva nautti ryhmäkeskusteluista mentoriyrityksensä Muratan HR-edustajien ja insinöörien kanssa.

"He olivat todella innokkaita auttamaan meitä kaikissa asioissa aina hyvän ammattimaisen CV:n tekemisestä käytännön työoloihin. Ilmapiiri keskusteluissa oli todella avoin ja ystävällinen", Quliyeva jatkaa.

Aalto International Talent -ohjelma on osa Aalto Career Design Labia. Ohjelma jatkuu keväällä 2023.

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.