Alumni Pekka Lehtinen: Verkostoidu opintojesi aikana niin paljon kuin pystyt, ja valmistuttuasi laajenna perspektiiviäsi

Pitkän työuran tehnyt Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen alumni Pekka Lehtinen arvostaa edelleen opintojen aikana saatuja taitoja: ”Tiimityöskentely ja kyky ajatella luovasti ovat olleet parhaat eväät uraani ajatellen.”
BScBA Program alumnus Pekka Lehtinen

Kuka olet? Mitä ja milloin opiskelit Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa?

Olen Pekka Lehtinen ja työskentelen toimitusjohtajana Consafe Logistics Oy:ssä Helsingissä. Opiskelin Mikkelissä silloisessa BBA-ohjelmassa yhdeksännellä vuosikurssilla. Valmistuin vuonna 2000 oltuani ulkomaanvaihdossa Queen’s University -yliopistossa Kanadassa.

Miten päädyit nykyiseen työhösi?

Aloitin nykyisessä tehtävässäni syyskuussa 2020 headhunterin yhteydenoton seurauksena. Tämä on seitsemäs työni valmistumisen jälkeen, ja jokainen aiempi työtehtäväni on antanut minulle hyvinkin erilaista ja arvokasta kokemusta, joka tukee minua nykyisessä tehtävässäni.

Mikä oli mielestäsi erityisen tärkeää opinnoissasi tai mikä oli hyödyllisintä uraasi ajatellen?

Tiimityöskentely ja kyky ajatella luovasti ovat olleet parhaat eväät uraani ajatellen. Opiskelijoiden välisen tiiviin yhteistyön kautta on hyvä mahdollisuus peilata omaa kunnianhimoaan ja tavoitteitaan niin työuralla kuin elämässä yleensä. Kohtaamiset eri kulttuuritaustoista tulevien ihmisten kanssa ovat osoittautuneet tärkeiksi kokemuksiksi työelämässä.

Mikä on mieleenpainuvin muistosi Mikkelin ajoilta?

Ehdottomasti SKIBBA-kerho ja hiihtomatka Åreen, Ruotsiin eivät unohdu koskaan. Kaiken kaikkiaan koko aikani Mikkelissä oli mahtavaa, ilmapiiri ei olisi voinut olla enää positiivisempi.

Opiskeluaikojen kohtaamiset eri kulttuuritaustoista tulevien ihmisten kanssa ovat osoittautuneet tärkeiksi kokemuksiksi työelämässä.

Pekka Lehtinen, BScBA-ohjelman alumni

Millaisia neuvoja antaisit nykyisille BScBA-opiskelijoille ja vastavalmistuneille?

Verkostoidu opintojesi aikana niin paljon kuin pystyt, ja valmistuttuasi laajenna perspektiiviäsi. Kun menet ulkomaille vaihtoon, ole aktiivinen ja tutustu paikallisiin niin paljon kuin mahdollista. Ja vielä parempi, jos valitset vaihtokohteeksi sellaisen maan, jossa voit oppia uuden kielen!

Miksi BScBA-ohjelmaan kannattaa hakea opiskelemaan?

Syitä on monia: ohjelman monipuolisuus, arvostetut luennoitsijat, sekä tietenkin verkosto, jonka pääset luomaan opiskelutovereittesi kanssa. Nämä kaikki yhdessä antavat sinulle etulyöntiaseman, kun tähtäät unelmatyöhösi.

Lisätiedot:

Tutustu tarkemmin Pekan uraan LinkedInissä!

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Jaan Metsaveer
Yhteistyö Julkaistu:

Meritekniikan onnistunut yliopistoyhteistyö Suomen ja Viron välillä

Aalto-yliopiston ja Tallinnan Teknillisen yliopiston koulutusyhteistyön tuloksena on 25 vuoden aikana valmistunut kymmeniä virolaista meritekniikan diplomi-insinööriä, joista viisi on suorittanut myös tekniikan tohtorin tutkinnon.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.