Alumni Kyunghyun Cho tukee tekoälyä ja tietojenkäsittelyä opiskelevia naisia

Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulun alumni ja New Yorkin yliopiston apulaisprofessori Kyunghyun Cho on tehnyt tietotekniikan laitokselle 30 000 euron lahjoituksen, joka jaetaan stipendeinä EU:n ulkopuolelta tuleville naisopiskelijoille.
Suomessa kehitettiin tekoäly, joka ymmärtää paremmin ihmisen tavoitteita

Kyunghyun Chon lahjoituksesta jaettavan stipendin voi saada ulkomaalainen naisopiskelija, joka valitsee maisteriopintojensa pääaineeksi koneoppimisen, tietojenkäsittelyn ja tekoälyn opintokokonaisuuden. Opinnot kehittävät osaamista, joka on keskeistä aikamme suurten haasteiden ratkaisemisessa, kuten esimerkiksi ilmastonmuutoksen torjumisessa ja epidemioiden syiden ymmärtämisessä.

”Nautin vuosistani Aalto-yliopistossa. Niillä on ollut merkittävä vaikutus uralleni ja henkilökohtaiseen elämääni. Toivon, että tämän lahjoituksen avulla yhä monipuolisempi joukko opiskelijoita ympäri maailmaa voi nauttia ja hyötyä opiskelusta Aallossa. Toivon myös, että näistä opiskelijoista tulee esikuvia tekoälyn alalla sisarentyttärelleni ja hänen sukupolvelleen", Kyunghyun Cho sanoo.

“Olemme erittäin kiitollisia tästä vaikuttavasta lahjoituksesta. Me Aallossa pidämme myös Kyunghyunia esikuvana. Hänen lahjoituksensa edistää tasa-arvoa ja osallisuutta, jotka ovat keskeisiä tavoitteita Aalto-yhteisössä", sanoo Perustieteiden korkeakoulun dekaani Jouko Lampinen.

Naisopiskelijoiden määrän kasvattaminen on keskeinen tavoite kaikissa Aallon tekniikan korkeakouluissa. Aallossa järjestetään muun muassa tapahtumia, kuten “Shaking up Tech”, joka tarjoaa ura- ja opintovalintoja pohtiville nuorille naisille tietoa tekniikasta alana.

Lahjoituksen kohdentaminen on myös tehokas keino vaikuttaa siihen, että yhä useampi nainen valitsisi uran tekniikan parissa.

Kyunghyun Cho

Kyunghyun Cho opiskeli Aalto-yliopistossa sekä maisteritutkinnon että väitteli professori Juha Karhusen, tohtori Tapani Raikon and tohtori Alexander Ilinin johdolla. Kyunghyun valmistui tohtoriksi vuonna 2014. Hänet palkittiin Perustieteiden korkeakoulun vuoden alumniksi vuonna 2020. Nykyisin hän toimii New Yorkin yliopiston tietotekniikan ja datatieteen professorina.

A detail of brainlike computing research, photo by Valeria Azovskaya

Lahjoita Aalto-yliopistolle

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.