Aalto-yliopiston alumniverkosto kutsuu alumnit auttamaan Ukrainaa

Olemme Aallon alumniverkostossa syvästi järkyttyneitä ukrainalaisten kohtaamista kauhuista. Meitä on 100 000 neuvokasta ja osaavaa alumnia ympäri maailmaa. Yhdessä pystymme tekemään paljon auttaaksemme.
Blue and yellow Aalto University flags

Haluaisimme kerätä erilaisia ideoita – pieniä tai suuria – siitä, mitä jokainen meistä voisi tehdä: lahjoittaa, tarjota työtilaa tai majoitusta apua tarvitseville, osallistua valkohattuhakkereiden ponnisteluihin, tarvikkeiden hankkimiseen tai johonkin muuhun. Ideat voivat vahvistua nopeasti, kun muut alumnit liittyvät mukaan!

Osallistu keskusteluun

Jotta voisit jakaa muiden kanssa ideasi, linkin lahjoitussivustolle tai minkä tahansa muun ehdotuksen, olemme käynnistäneet keskusteluketjun Aalto Alumni Circlessä, digitaalisessa yhteisössämme, joka on avoin vain Aallon alumneille ja opiskelijoille.

Voit liittyä keskusteluun tästä

Aallon alumniverkoston hallituksen jäsenet ovat jo kirjoittaneet ensimmäiset ideansa keskusteluketjuun. Katso, voisitko liittyä johonkin näistä aloitteista, tai esittele oma ideasi muille.

Jos sinulla ei ole pääsyä Aalto Alumni Circleen, voit rekisteröityä tästä

Vaihtoehtoisesti kannustamme harkitsemaan Ukrainan auttamista esimerkiksi näiden tunnettujen hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta:

Jos haluat vain keskustella ihmisten kanssa ja ventiloida ajatuksiasi, suosittelemme seuraavia keskustelufoorumeita:

Tällaisina aikoina jokainen teko on tärkeä. Jos joillakin niin Aallon alumneilla on neuvokkuutta ja kykyä vaikuttaa!

Kaj Hagros

Aalto-yliopiston alumniverkoston johtoryhmän puheenjohtaja
 Niko Ferm

Aalto-yliopiston alumnineuvoston puheenjohtaja

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.