Tapahtumat

Suunnittelutasoja läpäisevät haasteet suunnittelukohteiden määrittäjinä työpaja Helsingissä 17.9.2019

Ympäristöministeriö, Aalto-yliopisto, Sitowise Oy sekä MAL-verkosto järjestävät Suunnittelutasoja läpäisevät haasteet suunnittelukohteiden määrittäjänä – työpajan.

Määrittelevätkö suunnitteluinstrumentit suunnitelmien sisällön vaiko yhteiskunnalliset ja suunnittelun haasteet? Työpajassa pohditaan, kuinka liikenteen ja maankäytön suunnittelu voitaisiin sovittaa yhteen hallinnon tasot ylittävät yhteiskunnalliset haasteet huomioiden.

Työpajaa pohjustavat Jyväskylän kaupungin suunnittelijoiden kokemukset eri hallinnon tasoilla tapahtuvaa suunnittelua yhteen nivovista haasteista. Työpajan järjestää valtioneuvoston tutkimus-ja selvityshanke ”YHTÄJALKAA – Strategisuus ja transskalaarisuus liikennejärjestelmäsuunnittelun ja alueidenkäytön suunnittelun yhteensovittamisessa”.

Tämä valtioneuvoston kanslian tutkimushanke pureutuu maankäytön ja liikenteen suunnittelun yhteensovittamiseen muuttuvassa toimintaympäristössä. Hanke järjestää syksyn ja talven 2019-20 aikana yhteensä 4 aihetta eri näkökulmista lähestyvää työpajaa, joista tämä tilaisuus on ensimmäinen.

Työpaja on suunnattu liikenteen ja maankäytön suunnittelun toimijoille kunta-, maakunta- ja kansallisella tasolla. Toivomme osallistujia kaupunkien edustajista, kutsuttuina ovat mm. kaikki haastatteluihin osallistuneet Jyväskylän, Lahden, Turun ja Helsingin seudun alueelta. Työpajassa on mahdollisuus vaikuttaa tulevien maankäytön ja liikennejärjestelmän suunnittelujärjestelmien muovautumiseen.

Työpaja järjestetään: Meritullinkatu 8, 00170 Helsinki (Sosiaali ja terveysministeriö)

Ilmoittautumislinkki https://www.lyyti.fi/reg/Suunnittelutasoja_lapaisevat_haasteet

URL kopioitu