Tapahtumat

Better Business — Better Society -seminaari: "AI reaalimaailmassa: miten liiketoimintaa voi tehostaa tekoälyn avulla?"

Kauppakorkeakoulun Better Business — Better Society -seminaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia, yhteiskunnallemme tärkeitä aiheita kuukausittain.

Seuraa videostriimiä:

Striimin käynnistämiseksi klikkaa alla olevaa videota 'play' -nuolen kohdalta. (Tapahtuma alkaa 8.9. kello 17.00)

Voit esittää kysymyksiä seminaaria ennen tai sen aikana Presemo-alustalla: https://presemo.aalto.fi/bbbssyyskuu2022

Syyskuun seminaarin aiheena on: "AI reaalimaailmassa: miten liiketoimintaa voi tehostaa tekoälyn avulla?" Seminaarin puhujia ovat Henry Tirri (Executive in Residence, Aalto-yliopisto & CTO, Interdigital), Peter Sarlin (Professor of Practice, Aalto-yliopisto & CEO, Silo.AI) sekä Niina Mallat (Senior Research Fellow, Aalto-yliopisto). Seminaaria ja paneelikeskustelua moderoi Matti Rossi (professori, Aalto-yliopisto).

Tekoälyn on väitetty muuttavan liiketoimintaa kaikilla sektoreilla ja aiheuttavan luovaa tuhoa, joten kaikenkokoisten yritysten on valmistauduttava sen käyttöön. Samaan aikaan AI-ratkaisujen tarjonta on hyvin laajaa ja on vaikea erottaa uudet mahdollisuudet ja kalliit sivuaskeleet. Tässä seminaarissa kuulet tasapainotettuja esityksiä AI:n mahdollisuuksista ja riskeistä jokapäiväisen yritystoiminnan tehostajana. Puhujillamme on pitkä kokemus AI:n soveltamisesta yrityksissä ja uusimmasta AI-tutkimuksesta.

Kutsu syykuun live-seminaariin lähetetään Kauppakorkeakoulun kumppaneille, tukijoille, kutsuvieraille sekä koulumme alumneille. Seminaarin online-striimi on avoin kaikille.

Matti Rossi

Professori, Aalto-yliopisto

Henry Tirri

Executive in Residence, Aalto-yliopisto & CTO Interdigital

Kuvassa näkyy työelämäprofessori Peter Sarlin, joka katsoo ikkunan läpi ulos.

Peter Sarlin
Professor of Practice Aalto-yliopisto & CEO Silo.AI

Niina Mallat

Senior Research Fellow, Aalto-yliopisto

Peter Sarlin työelämäprofessoriksi Aalto-yliopistoon

Tavoitteena on edistää tekoälyn ja koneoppimisen soveltamista osana tutkimusta, opetusta ja yritysyhteistyötä sekä auttaa uudesta Business Analytics -maisteriohjelmasta valmistuvia asemoitumaan työmarkkinoilla.

Peter Sarlin työelämäprofessoriksi Aalto-yliopistoon
Kuvassa näkyy työelämäprofessori Peter Sarlin, joka katsoo ikkunan läpi ulos.

Better Business – Better Society -seminaarisarja

Seminaarisarja Kauppakorkeakoulun ajankohtaisesta ja yhteiskunnallisesti tärkeistä aiheista järjestetään kuukauden ensimmäisenä torstaina, pois lukien kesän ja joulun lomakaudet.

Takaisin Better Business — Better Society -seminaarisarjan sivuille
Picture of Better Business seminar