Tapahtumat

Aalto-yliopisto Civil Engineering Day 2020 - Rakennustekniikan laitoksen sidosryhmätapahtuma

Aalto-yliopiston rakennustekniikan laitoksen Civil Engineering Day järjestetään 6. helmikuuta kello 13-17 Dipolissa. Tilaisuudessa jaetaan myös Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston vuoden 2020 palkinnot sillanrakennustekniikan ja talonrakennustekniikan opiskelijoille hyvin suoritetuista opinnoista.
Dipoli_kuva Tuomas Uusheimo

Aalto-yliopiston rakennustekniikan laitoksen vuosittaisen sidosryhmätapahtuman (Civil Engineering Day) tämän kertaisena teemana on tutkimuksen rooli rakennusalalla. Haluamme herättää keskustelua siitä, millaista tutkimusta rakennusalalla tarvitaan sekä myös miten yritykset voivat tehostaa ja luoda uutta liiketoimintaa tutkimuksen avulla.

Tapahtumaan tulee huipputason puhujia yritysmaailmasta kertomaan tutkimuksen roolista rakennusalan eri osa-alueilla. Tilaisuudessa jaetaan myös Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston vuoden 2020 apurahat.

Tapahtuman ohella myös:

• Posterinäyttely rakennustekniikan laitoksen tutkimuksista
  • Betoni–Concrete -näyttely
  • Zero gravity -videoesitys

13:00 Tilaisuuden avaussanat (professori Jari Puttonen, laitoksen johtaja)

13:05  Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston esittely (emeritusprofessori Aarne Jutila) ja vuoden 2020 palkintojen jako (rahastotoimikunta Aarne Jutila, Jari Puttonen ja Lauri Salokangas). Apurahan saajan puheenvuoro.

13:35  Katsaus Aalto-yliopiston, Insinööritieteiden korkeakoulun rakennustekniikan laitoksen tutkimuksiin  (Günther Filz ja Jussi Leveinen, tutkimusalueiden johtajat)

14:05-14:40 Kahvitarjoilu, tutustumista näyttelyihin

14:40-15:40   Sidosryhmien puheenvuorot – Tutkimuksen rooli rakentamisessa, tutkimustoiminnan rahoitus

Jussi Aho, Fira Oy