Brändiohjeisto
Ohjeet ja materiaalit yliopiston visuaalisen ilmeen käyttämiseen materiaaleissasi.
Ota meidät mukaan hankkeesi viestinnän suunnitteluun hyvissä ajoin – näin saat viestinnän työkaluista ja toimenpiteistä parhaan hyödyn. Tuotamme materiaaleja avuksesi arkeen ja autamme tekemään toimintasi näkyväksi kohdennetulla ja oikein ajoitetulla viestinnällä.
Brändiohjeisto-kohdasta pääset lataamaan käyttötarkoituksesi mukaisen Aalto-yliopiston tunnuksen sekä muita ohjeita ja materiaaleja Aallon visuaaliseen ilmeeseen liittyen. Visuaaliseen ilmeeseen liittyvissä kysymyksissä lähetä viesti osoitteeseen [email protected].
Ohjeet ja materiaalit yliopiston visuaalisen ilmeen käyttämiseen materiaaleissasi.
Tapahtumaohjeisto kokoaa tarvittavat tiedot onnistuneen tapahtuman luomiseksi.
Lue sidosryhmälehtemme tuoreimmat jutut verkosta.
Sivulta löydät myös ravintolat, Aalto Space -mobiilisovelluksen, kulkuluvat, kartat ja avaimet - kaikki käytännön tiedot koottuna! Tutustu myös virtuaalikierrokseen.
Kirjoitatko uutista tai muuta ajankohtaissisältöä Aallon verkkosivuille? Tutustu ohjeisiimme ja kirjoita entistäkin paremmin!
Aalto-yliopiston Editoijan Opas -ohjeen avulla luot mielenkiintoista verkkosisältöä kohderyhmälähtöisesti.
Autamme mielellämme kaikenlaisissa yliopistoon liittyvissä kysymyksissä. Tavoitat Aalto-yliopiston viestintäpalvelut osoitteesta [email protected].
Vastaamme ulkoisen viestinnän sisällöistä, esimerkiksi tutkimukseen ja yliopiston strategisiin painopisteisiin liittyvien aiheiden uutisoinnista ja kampanjoista. Teemme mediatyötä Suomessa ja kansainvälisesti. Autamme myös Aallon sosiaaliseen median kanaviin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä. Päätoimitamme Aallon sidosryhmälehteä Aalto University Magazinea.
Yliopistoviestinnän tiimi vastaa yliopiston yhteisten asioiden viestinnästä. Vastuualueeseemme kuuluu mm. strategiaviestintä, johdon viestintätuki, muutosviestinnän tuki, kestävän kehityksen ja yrittäjämäisen ajattelun viestintä, kampusviestintä, sisäinen viestintä, poikkeustilanteiden viestintä ja vuosiraportointi.
Tarjoamme ohjausta ja tukea aalto.fi-sivuston päivittäjille. Tiimimme kehittää ja parantaa jatkuvasti sekä sivustoa että yliopiston digitaalista palvelukokemusta kokonaisuutena. Sivuston päivittäjät ja viestinnän parissa työskentelevät saavat meiltä myös tukea web-analytiikkaan sekä mediaseurantaan. Löydät meidät Teams-kanavaltamme.
Tavoitteenamme on lisätä tunnettuutta ja kiinnostusta Aaltoa ja erityisesti sen koulutusportfoliota kohtaan luomalla merkityksellisiä sisältöjä ja jakamalla niitä omissa, maksetuissa, ansaituissa ja jaetuissa viestintäkanavissa. Työmme ulottuu suunnittelusta ja resursoinnista konseptien ja sisältöjen luomisesta, toteutukseen, optimointiin, mittaamiseen, analysointiin ja kehittämiseen. Tämän lisäksi konsultoimme ja jaamme materiaalejamme, työkalujamme ja mallejamme mielellämme auttaaksemme aaltolaisia tavoittamaan olemassa olevat ja/tai potentiaaliset asiakkaasi.
Strategisten tapahtumien -tiimi tuottaa Aalto-yliopiston johdon tilaisuuksia sekä sisäisille että ulkoisille kohderyhmille. Myös Aallon yhteiset akateemiset tapahtumat kuuluvat tapahtumatiimille. Tiimi tarjoaa mielellään tietonsa, työkalunsa ja kokemuksensa yliopistoyhteisölle erilaisten tapahtumien ja tapaamisten tueksi.
The Brand and Creative team are responsible for developing Aalto University’s brand strategy, including brand foundational elements such as brand architecture, brand differentiators, visual identity and guidelines.
The team works on creative concepting for branded activities, events and communications, as well as production: e.g. campaign assets, graphic design, illustrations, animations, film, photography.
The development of the Aalto University Shop as a branded touchpoint is also the Brand team’s responsibility.
The team provides consultation and guidance to the Aalto community on the development and usage of branded materials.