Palvelut

Suojattu yhteys ja henkilöllisyyden varmistaminen

Pankkitilin lisääminen tai vaihtaminen Workdayssa vaatii suojatun yhteyden lisäksi henkilöllisyyden varmentamisen. Suojatun yhteyden saa myös kotikoneelle. Henkilöllisyyden varmentaminen vaatii erillisen Microsoft Authenticator-sovelluksen. Workdayssa sovellusvarmennusta tarvitaan vain pankkitilitiedon käsittelemiseen. Pankkitilitiedon voi lisätä kun työsopimus on voimassa, eli uudet työntekijät voivat lisätä pankkitilin ensimmäisestä työpäivästä alkaen.
Kuva puhelimesta kädessä. Kuvaaaja Aalto-yliopisto/ Aleksi Poutanen

Suojattu yhteys

Suojattu yhteys tarkoittaa, että Aallon tietoturvaratkaisut suojaavat sinua verkkohyökkäyksiltä tai tietojen kaappaamiselta verkossa. Tilitietojen käsitteleminen on Workday-järjestelmässä sallittu vain suojatusta yhteydestä. Suojatun yhteyden voi muodostaa:

1. Aallon tietokoneella, joka on valmiiksi Aalto Networkissa (vaatii lisäksi VPN-yhteyden, jos käytetään yliopiston tilojen ulkopuolella)

2. Koneella, joka on yhdistettynä Aallon salattuun langattomaan verkkoon kampusalueella (vaatii sisäänkirjautumisen, ei Aalto open!)

3. Jos käytössäsi ei ole Aallon tietokonetta, niin ainoa tapa suojattuun yhteyteen etänä on VDI-yhteys, katso ohjeet miten siirryt omalla koneella etätyöpöydällesi ja avaa sitten etätyöpöydällä selain ja kirjaudu Workdayhin.

Kirjaudu uudestaan Workdayhin, kun olet luonut suojatun yhteyden, jotta IP-osoite päivittyy.

Henkilöllisyyden varmentaminen

Kun kone on suojatussa yhteydessä, pankkitilitiedon muokkaaminen tulee mahdolliseksi. Lisäksi, kun haluat muokata pankkitilitietoa, Workday pyytää sinua tunnistautumaan vielä kerran.

Lataa Microsoft Authenticator -sovellus joko App Storesta tai Google Play:sta.

Kun tunnistaudut ensimmäistä kertaa, sinua pyydetään lataamaan sovellus ja yhdistämään sovellus tiliisi. Kun se on kertaalleen tehty, pystyt hyväksymään tai estämään kirjautumisyrityksiä sovelluksesta ilman uudelleenasentamista.

Privileged session - additional authentication is required - press ok
Paina OK

Sinua pyydetään siirtymään salassapidettävään sessioon.

More information needed for autentication - press Next
Paina next

Varmista, että sähköpostiosoite on oikein ja siirry seuraavalle sivulle painamalla Next.

Download the app - press next
Lataa sovellus puhelimeen (tai koneelle)

Lataa Microsoft Authenticator -sovellus puhelimeen tai koneelle. Kun sovellus on ladattu, paina Next.

Valitse tilisi sovelluksessa
Siirry äsken lataamaasi sovellukseen ja yhdistä tilit

Lisää uusi tili sovelluksessa ja valitse Work or school account. Salli notifikaatiot.

Scan QR code and press next
Skannaa QR koodi

Skannaa äsken lataamallasi sovelluksella QR-koodi (puhelimen kamera). Jos latasit sovelluksen koneelle, paina "Can't scan image".

Hyväksy tai hylkää kirjautuminen
Estä tai hyväksy

Hyväksy tai estä kirjautumisyritys ja klikkaa Done.

Lisäksi, avautuvassa Security info -näkymässä voit lisätä varatunnistautumismenetelmiä juuri lisätyn lisäksi, kuten esimerkiksi tekstiviestivahvistuksen. Suosittelemme varatunnistusmenetelmän lisäämistä.

Jos sovelluksen lataaminen ei onnistu, tunnistautua voi myös tekstiviestillä. Katso alta IT:n ohje, jossa neuvotaan myös tekstiviestitunnistautuminen.

Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA, 2FA)

Miksi käytämme monivaiheista tunnistautumista Aallossa ja ohjeet, kuinka ota MFA käyttöön.

Lisää ohjeita:

Lisää aiheesta:

Keltainen Aalto-kynä

Henkilötietojen käsittely - Henkilöstö

Miksi ja missä yhteydessä käsittelemme henkilötietojasi

People biking in front of Väre and ABloc

Henkilöstöpalveluiden (HR) yhteystiedot

Löydät oman yksikkösi henkilöstöpalveluiden yhteyshenkilön tämän sivun kautta.

Tätä palvelua tarjoaa:

Henkilöstöpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.