Palvelut

Koulutuksen palauteperiaatteet ja Aallon opiskelijapalaute

Aallossa kerätään opiskelijoilta palautetta eri vaiheissa opintoja. Opiskelijoiden palautteen hyödyntäminen on tärkeä osa opetuksen ja koulutuksen kehittämistyötä sekä opiskeluun liittyvien palveluiden kehittämistä ja laadunvarmistusta. Kerättyä palautetta käytetään usealla eri tavalla ja tasolla. Tämän lisäksi palautteen vaikuttavuuteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös opiskelijajärjestöt ja killat ovat kiinnostuneita palautteiden tuloksista.
ITP student team working outside

Aalto-yliopiston koulutuksen palauteperiaatteet

Aalto-yliopiston koulutuksen palauteperiaatteet ohjaavat opiskelijapalautteen keräämistä ja hyödyntämistä. Tavoitteena on tukea Aallon palautekulttuurin aktiivista kehittämistä kohti vuorovaikutteisia, vaikuttavia ja virtaviivaisia palauteprosesseja. Opettaja voi hyödyntää näitä palauteperiaatteita sekä oman opetuksen palautekäytäntöjen kehittämisessä että keskustellessaan opiskelijoiden kanssa palauteteemasta. Myös uralla edetessä (Tenure track -arviointikriteerit | Aalto-yliopisto) arvioidaan opettajan kykyä aktiivisesti kerätä ja hyödyntää palautetta.

Aallossa kerättävät opiskelijapalautteet

Opetussuunnitelman kehittäminen

Opetussuunnitelman kehittämisen tuloksena syntyy tulevaisuuteen suuntautunut, opiskelijoille tieteenalan syväosaamista ja geneerisiä taitoja kerryttävä linjakas opetussuunnitelma. Opetussuunnitelman perustana ovat ohjelman kirkkaan tarkoituksen perusteella muotoiltavat ja jatkuvasti kehittyvät osaamistavoitteet, oppimiskeskeinen opetus ja jatkuvaan arviointiin pohjautuva kehittäminen.

Tällä sivulla on kuvattu opetussuunnitelman kehittämisen vaiheet sekä vaiheisiin liittyvät ohjeet. Löydät myös työkaluja ja työskentelypohjia kunkin vaiheen toteuttamiseen.

Four people sitting on the stairs near School of Business and Väre, in sunlight

Oppimisen ja opetuksen arviointi- ja palautekäytännöt

Aalto-yliopisto osallistuu kansallisiin ja kansainvälisiin arviointeihin, auditointeihin ja vertaisarviointeihin (benchmarking) ja tekee säännöllisesti itsearviointeja liittyen oppimisen ja opetuksen suunnitteluun ja toteuttamiseen. Sisäisiä ja ulkoisia arviointeja ja kyselyjä toteutetaan monivuotisen arviointiohjelman mukaisesti.

Kuva ryhmätyötä tekevistä opiskelijoista / kuvaaja Aalto-yliopisto Unto RautioUnto_Rautio

Opettajan käsikirja

Tästä käsikirjasta saat käytännön tietoa Aalto-yliopistossa opettamisesta.

Teacher's handbook illustration: main image

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing tarjoaa opiskelijoille matalan kynnyksen ohjausta hyvinvointiin ja opiskelukykyyn liittyvissä asioissa. Tältä sivulta löydät tietoa mm. ajanvarauksettomasta drop-in ohjauksesta, tapahtumista, asiantuntijoiden ajanvarauksellisesta ohjauksesta ja kampuksen hyvinvointireitistä.

Starting Point of Wellbeing logo

Kurssikäytännöt

Löydät tämän sivun sisällöt Opettajan käsikirjasta vuoden 2024 alusta. Tätä sivua ei enää päivitetä ja se poistetaan käytöstä.

Kurssin toteutus opettajan näkökulmasta

Käytännön ohjeita opettajille kurssin aikaisen opetuksen toteutukseen: mitä huomioida ennen kurssia, sen alussa, aikana, lopussa ja jälkeen.

Studying. Practical hints for the teacher
Tätä palvelua tarjoaa:

Oppimispalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.
URL kopioitu