Palvelut

Automaattiset nostot: uutiset, tapahtumat ja artikkelit

Opi tekemään automaattisia uutis-, tapahtuma-, ja artikkelinostoja tehokkaasti.

Automaattinen nosto -komponentti (automatic liftup) on erinomainen työkalu, jos syötettäsi täytyy päivittää säännöllisesti. Toisin kuin manuaalisissa nostoissa (manual liftup), joissa editoijien pitää lisätä sisältöä käsin, automaattiset nostot perustuvat avainsanoihin eli tägeihin. Noston sisältö suunnitellaan valitsemalla avainsanat, jotka hakevat sisältöä, joiden avainsanat ovat samoja.

Näin teet automaattisen noston

Noston tyyppi

Valitse, minkälaisen automaattisen noston haluat luoda. Voit luoda automaattisia nostoja uutisista, tapahtumista ja artikkelisivuista. Erilaisia sisältöjä ei kuitenkaan voi sekoittaa samaan automaattiseen nostoon, vaan pitää valita, onko automaattisessa nostossa uutisia, tapahtumia vai artikkeleja.

Graphic showing how tagging affects automatic liftups

Avainsanojen lisääminen

Kuvaile noston sisältöä metatietokentissä: ensisijainen avainsana, (engl. primary tag), toissijainen avainsana, (engl. secondary tag), relates to -kenttä (kuvaa, mihin hubiin liittyy), kategoria (engl. category) / kotipaikka (engl. content home). Sivu näytetään, jos ainakin yksi avainsana jokaisessa täytetyssä kentässä täsmää siihen. Mitä useampi kenttä on täytetty, sitä vähemmän sivuja näytetään ja päinvastoin.

Avainsanojen lisääminen Aalto.fi-sisältöihin

Näkyvyysasetukset

Valitse nostolle näkyvyysasetukset. Voit valita kolmesta näkyvyysvaihtoehdosta Role restrictions -kentässä: Näytä kaikki, Näytä vain julkiset sisällöt tai Näytä vain Aalto-yhteisölle tarkoitetut sisällöt.

Näkyvyyden rajoittaminen

Rajoita näkyvyyttä Role restrictions -kohdassa. Voit tehdä nostosta kaikille julkisen tai voit rajoittaa sen näkyvyyden vain aaltolaisille, jolloin sisältö näkyy vain kirjautuneille käyttäjille.

Jos sopivia sivuja ei tule esille nostossa, tarkista yllä olevat.

Esimerkki automaattisesta uutisnostosta

Tässä on esimerkki automaattisesta uutisnostosta. Tämä komponentti nostaa kaikki uutissivut (julkiset ja vain Aalto-yhteisölle tarkoitetut), joiden avainsanat ovat yllä olevaan kuvaan sopivia.

Sofia Guridi pictured in a lab setting.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Sofia Guridi muotoilee maailmaa paremmaksi älykkäiden tekstiilien avulla

Aalto-yliopiston Bioinnovaatiokeskuksen tohtoriopiskelija Sofia Guridi haluaa luoda bio-pohjaisia älytekstiilejä, jotka auttavat ihmisten arjen parantamisessa.
Helena Sederholm photographed in a lab setting, wearing a blue sweater.

Vaihtoehtoja fossiilipohjaisille kuiduille – Helena Sederholm kehittää kestäviä tekstiilejä

Ulkovaatteissa käytetään tänä päivänä pitkälti öljypohjaisia kuituja ja ympäristölle vahingollisia kemikaaleja. Helena Sederholm kehittää väitöstyössään ympäristöystävällisiä vettä hylkiviä tekstiilejä. Mallia hän ottaa luonnosta.
Prize winners
Yhteistyö, Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Marcus Wallenberg –palkinto professori Herbert Sixtalle puupohjaisten tekstiilikuitujen kehittämisestä

Vuoden 2022 Marcus Wallenberg -palkinto myönnetään professori Herbert Sixtalle ja professori Ilkka Kilpeläiselle puubiomassasta tuotettavan tekstiilikuidun kehittämisestä.
Three mannequins displaying garments designed by Elina Onkinen and Kasia Gorniak. Photo: Mikko Raskinen/Aalto University
Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Viisi helmeä Designs for a Cooler Planet -näyttelyssä: Tahroja joilla on tarina, väriä biojätteestä ja kimaltavaa puuta

12. lokakuuta 2022 asti avoinna oleva Designs for a Cooler Planet esittelee rohkeita kestävän kehityksen ideoita, muun muassa muodin, ruoan ja materiaalien kautta.

Automaattiseen nostoon liittyviä vinkkejä

Näiden komponenttien avulla voit luoda uutissyötteitä ja listoja tulevista tapahtumista ja luoda automaattisesti päivittyvän artikkelisarjan.

Artwork in Dipoli. Photo by Aalto University / Mikko Raskinen

Avainsanojen lisääminen Aalto.fi:ssä

Verkkosivuihin voi lisätä avainsanoja (tags) moniin eri metatietokenttiin. Jokaisella metatietokentällä on tarkoitus. Ne sijoittavat sivusi Aalto.fi-sivuston rakenteeseen (content home) ja tarjoavat tietoa hakutoiminnon suodattimille ja syötteille (ensisijaiset ja toissijaiset avainsanat, relates to -kenttä sekä kategoria).

Tätä palvelua tarjoaa:

Viestintäpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.