Digitaaliset palvelut opetukselle

Opettajapalvelut -tiimi tukee opetusta ja oppimista. Teemme sekä kehittämis- että ylläpitotyötä. Keskeinen osa tehtäviämme on myös käyttäjien koulutus ja tuki.
Looking at course information on MyCourses

Aalto-yliopisto pyrkii maailman kärkeen korkealaatuisten digitaalisten opiskelijapalvelujen, verkko-opetuksen ja blended learning -ratkaisuiden hyödyntämisessä.

Digitalisaatio luo uusia mahdollisuuksia joustavaan ja monimuotoiseen oppimiseen sekä opiskelun tukemiseen ja arviointiin. Sähköiset palvelut tuovat joustavuutta opiskeluun ja opiskeluun liittyvään asiointiin.

Yhteiset palvelut koko yliopistolle

Aaltolaisille - opiskelijoille, akateemiselle henkilöstölle ja palveluhenkilöstölle - pyritään tarjoamaan laadukkaita palveluita, jotka ovat kaikille yhteisiä ja yhtenäisiä. Niin pyritään varmistamaan palveluiden jatkuvuus sekä palveluiden käyttäjille ja ylläpitäjille hallittavissa oleva järjestelmäkokonaisuus.

Keskitetysti ylläpidetyt järjestelmät ovat jatkuvasti kehittyviä, turvallisia ja toimivia.

Ota yhteyttä Opettajapalvelut -tiimiin

Aalto-yliopiston yhteisiin oppimispalveluihin kuuluva Opettajapalvelut -tiimi tuottaa palveluja ja koulutusta mm. seuraavista teemoista:

• digitaaliset oppimisympäristöt
  • opetustilojen kehittäminen
  • videoiden käyttö opetuksessa

Tiimi tekee kiinteää yhteistyötä mm. yliopiston IT-palvelujen, opettajien, yliopiston yhteisten oppimispalveluiden ja koulujen oppimispalveluiden kanssa.

Olethan meihin yhteydessä, kun haluat kehittää opetustasi tai tarjota opiskelijoille uusia digitaalisia palveluita. Tiimin palvelut on tavoitettavissa MyTeaching Support -palvelun kautta.

Järjestelmien käyttöohjeet löytyvät osoitteesta opit.aalto.fi.

Aaltolaisten käyttöön tarjotaan mm. alla olevia opetukseen, opiskeluun ja opiskelijoiden palveluihin liittyviä järjestelmiä.

MyCourses aloitus- ja kirjautumissivu

Digitaalinen MyCourses-oppimisympäristö

MyCourses on Aalto-yliopiston kurssien oppimisympäristö. MyCoursesin avulla opettajat voivat jakaa kurssimateriaalia, resursseja ja muuta sisältöä. MyCourses tarjoaa myös työkaluja yhteistyöhön ja vuorovaikutukseen opiskelijoiden kanssa.

panopto logo and computer

Panopto-mediapalvelu

Panopto on helppokäyttöinen videotyökalu jolla tallennat ja jaat videoesityksiä, luentoja, ohjeita ja opetusvideoita.

Teacher's handbook illustration: pencil

Digitaalinen arviointi ja sähköiset tentit

Digitaalinen eli sähköinen arviointi tuo opintoihin joustavuutta ja mahdollistaa uusia arviointitapoja. Aallossa käytetään useita digitaalisen oppimisen arvioinnin ja sähköisten tenttien palveluita: MyCoursesin tehtävät ja aktiviteetit, etävalvotut tentit, EXAM, Turnitin ja Safe Exam Browser (SEB).

Tältä sivulta löydät lyhyet kuvaukset kaikista palveluistamme sekä hyödyllisiä linkkejä. Palvelut ovat yliopiston tukemia, tietoturvallisia ja moneen tilanteeseen sopivia.

Presemo view

Presemo: täysin selainpohjainen yleisöosallistumisjärjestelmä

Presemo on täysin selainpohjainen yleisöosallistumisjärjestelmä, jolla yleisö voi keskustella ja äänestää tilaisuuksissa.

Aalto OpenLearning aloitussivu

Aalto OpenLearning -oppimisympäristö

Aalto OpenLearning on Moodle-pohjainen oppimisympäristö Aallon opettajien luomille verkkokursseille ja oppimateriaaleille.

Looking at course information on MyCourses

Opettajapalvelut

Oppimispalveluihin kuuluva Opettajapalvelut-tiimi tukee laadukasta opetusta ja oppimista.

Palvelut
Kuvassa kaksi opiskelijaa tutkii tietokoneen ruutua pöydän molemmiin puolin.Photo: Unto Rautio

Oppimispalvelut

Aalto-yliopiston oppimispalvelut (LES) vastaa kaikista palveluista, jotka mahdollistavat opintojen sujuvan edistymisen yliopistossa.

IT Service Desk

IT-palvelut

Aallon IT-pavelut on palveluyksikkö, joka tukee yliopiston toimintaa tukemalla käyttäjien tarpeita koskien informaatiojärjestelmiä, verkostoja ja IT-laitteita läpi Aallon.

Palvelut

Muita opetuksen ja oppimisen digitaalisia järjestelmiä

Illustration with the text: Let's move forward with Sisu.

Sisu

Perustietoa Aallon opetuksen ja opiskelun ydintietojärjestelmästä.