Opiskelu Aallossa

Aalwarts – ulkoseikkailupeli opiskelijoille

Vasta eilen pöllö toimitti sinulle salaperäisen kirjeen. Sinut on hyväksytty opiskelemaan kuuluisaan Aalwartsiin, velhojen ja noituuden kouluun. Valmistutko koulusta hyvin arvosanoin vai epäonnistutko taikajuoman valmistamisessa? Tervetuloa pelaamaan ulkoseikkailupeliä Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle!
Aalwarts-logo, jossa atomimalli, kättely, hehkulamppu ja väripaletti. Mottona "Where science, art, technology and business meets magic."

Aalwarts on kaikille Aallon opiskelijoille tarkoitettu ulkona pelattava pulma- ja seikkailupeli, jossa suunnistat Otaniemen alueen läpi Aalto-yliopiston rakennusten läheisyydessä. Tulet kohtaamaan useita pulmia ja tehtäviä, jotka testaavat loogista ajattelua ja tietämystäsi Aalto-yliopistoon liittyvistä aiheista.

Peli pelataan kokonaan ulkona ja pelisovelluksen lisäksi tarvitset Aalto-yliopiston tunnukset päästäksesi tarvittaville nettisivuille. Peli kestää n. 2 tuntia ja kävelyreitin pituus on n. 2,5 km.

Peli on pelattavissa 15.9.2021 lähtien aina lukuvuoden loppuun asti.

Three women talking and eating ice cream in front of the Väre building.

Etukäteisvalmistelut

  1. Sovi kaverin tai ryhmän kanssa, milloin pelaatte.
  2. Lataa LEVEL ADVENTURES™ -sovellus (Google Play tai iOS-ohjeet alla) ja rekisteröidy. Hyväksy sijaintitiedot.
    iOS-käyttäjät:
    • Asenna TestFlight iOS-laitteellesi.
    • Klikkaa tästä.
    • Klikkaa Start Testing tai Install.
  3. Tarvitsette tiimikohtaisen pelikoodin, jonka saatte seuraavasti:

    Fuksiryhmät: Pyytäkää koodi tutorilta/isohenkilöltä.

    Muut ryhmät: Tilatkaa koodi sähköpostiin klikkaamalla valittua versiota. (Saattaa mennä roskapostikansioon.)

Kuvia sovelluksesta, jotka tukevat kirjallisia ohjeita.

Peliohjeet

  1. Pelin aloituspiste on Väreen/A blocin edustalla.
  2. Avaa LEVEL ADVENTURES™ -sovellus. Hyväksy sijaintitiedot.
  3. Valitse päävalikosta haluamasi kieli ja "LIITY PELIIN".
  4. Valitkaa joukkueelle kapteeni. Joukkueen kapteenin tulee ensimmäisenä valita "LUO AULA". Sen kautta hän luo peliaulan hyödyntäen tiimin pelikoodia. Tämän jälkeen kaikki muut tiimin jäsenet liittyvät peliin samalla koodilla “LIITY AULAAN” painikkeella.
  5. Kun näette jokaisen tiimin jäsenen nimen aulassa, kapteeni voi valita ”ALOITA PELI”. Huom! Et voi lisätä pelaajia pelin aloittamisen jälkeen.
  6. Vuorollaan jokainen pelaaja on vastausvuorossa, jolloin hän on suunnistus- ja tehtävän ratkaisuvastuussa. Myös joukkueen kapteeni voi aina nähdä seuraavan tehtäväpisteen. Pelikartan avulla suunnista seuraavalle tehtäväpisteelle, joka näkyy kartalla keltaisena ympyränä. Ratko tehtävät yhdessä tiimin kanssa, ja lue aina ääneen kaikki mitä näet näytölläsi. Joskus saatat olla ainoa, jolle teksti näytetään.
  7. Kun saavutte tehtäväpisteelle, vasemmassa alakulmassa oleva silmäkuvake muuttuu keltaiseksi. Napsauttamalla sitä näette seuraavan tehtävän.
  8. Lukekaa tehtävä huolellisesti ja yrittäkää ratkaista se. "RATKAISE" painikkeen takaa näet, että jokaisella tehtävällä on oma vastaustyyppinsä. Se voi olla avoin tekstikenttä, numerolukko tai monivalintakysymys.
  9. Jokaiseen tehtävään on saatavilla kolme vihjettä, näet nämä suurennuslasikuvakkeesta. Vihjeet näkyvät kaikille, mutta vain joukkueen kapteeni ja  vastausvuorossa oleva pelaaja voivat valita katsovansa vihjeen. Kolmannen vihjeen jälkeen voit katsoa oikean ratkaisun. Muista, että jokainen vihje ja väärä vastaus lisää aikaa lopulliseen peliaikaasi.
  10. Jos esim. jonkun puhelimesta loppuu akku tai joku joutuu lähtemään pelistä kesken, voit ottaa pelivuoron itsellesi oikeassa yläkulmassa olevasta valikkopainikkeesta. Jos ongelmia ilmenee, älä epäröi ottaa yhteyttä Level Adventuresin tiimiin: +358 50 535 1567 tai [email protected].
  11. Pidä hauskaa!
  12. Jos haluatte, niin jakakaa pelikuva tunnisteilla #aalwarts, #aaltouniversity.

Peli on toteutettu yhteistyössä Level Adventuresin kanssa.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu